030 227 23 23

NIEUWE KLANTEN WERVEN MET SUCCES VIA INTERNET!

creatief nieuwe klanten werven
cretief klanten werven

Iedere gerenommeerde organisatie heeft een website, maar er zijn er anno 2018 nog steeds slechts weinig organisaties die via internet succesvol meer nieuwe klanten werven...

Door: Marco Bouman

Nieuwe klanten werven via internet!

De bedrijven die wel succesvol online nieuwe klanten werven weten dat een geïntegreerde aanpak zorgt voor een continue stroom van meer nieuwe klanten. Zij werven klanten via internet door aandacht te besteden aan een veelheid van aspecten, die in essentie terug te brengen zijn tot 3 hoofdaspecten: bekendheid, vertrouwen en conversie. 

Hoe scoort jouw website op deze drie hoofdpunten?

Veel organisaties genereren nauwelijks klanten via internet, omdat ze zich vaak focussen op slechts een paar deelaspecten. Ze hebben bijvoorbeeld een fraai ogende webshop / site en zoekmotormarketingtechnisch is alles goed geregeld, maar hun webshop / site mist dan bijvoorbeeld overtuigingskracht of conversiegerichte acties.

Deze tips zijn gebaseerd op ruim 10 jaar praktijkervaring van ons online marketing bureau. op het gebied van nieuwe klanten werven.

Let op: het goed in praktijk brengen van deze 14 creatieve klanten werven tips, kan explosieve online groei veroorzaken!
 

klanten genereren tips

 

HIER ALLE 14 TIPS OM SUCCESVOL KLANTEN TE WERVEN via internet

Tip 1: Geef!nieuwe klanten trekken
Een eenvoudige manier om meer nieuwe klanten te werven is bezoekers te binden door te geven. Geef bijvoorbeeld een gratis e-book, waardevolle tips en suggesties, interessante artikelen en ervaringen, een kennismakingskorting, een probeerversie etc. Door iets van waarde te geven, bouw je aan positieve betrokkenheid en vertrouwen.

Tip 2: Schrijf wervende teksten
Als mensen jouw webshop / site bezoeken, dan wil je ze overtuigen van de kracht van jouw aanbod. Wervend schrijven is dan een must om bezoekers te binden en overtuigen. Bij wervend schrijven besteed je doelbewust aandacht aan dilemma’s en problemen die leven binnen jouw doelgroep en geef je antwoord op de vragen waar jouw bezoeker mee zit. Lees meer over wervende webteksten!

Tip 3: Werk aan focus
Veel webshop / sites bieden een overvloed aan diensten, oplossingen en informatie. Hoe breder jouw aanbod hoe lastiger jouw bezoeker vindt waar hij naar op zoek is. Meer nieuwe klanten werven via internet kan door te kiezen voor een focus op een beperkt aantal onderwerpen. Hierdoor wordt jouw positie scherper, jouw aanbod kwalitatiever en komt jouw webshop / site hoger in zoekresultaten naar boven. 
 

Tip 4: Beken kleur
klantenwerving administratiekantoor
Een duidelijke, consistente en authentieke uitstraling schept vertrouwen en maakt
onderscheid. Wat zijn de drijfveren van jouw organisatie? Wat is jouw onderscheidende vermogen? Wat zijn de argumenten om jouw producten of diensten af te gaan nemen? Het is raadzaam om eens te onderzoeken hoe jouw klant hierover denkt. Laat deze punten in woord, beeld, kleur in je online propositie naar buiten toe uitstralen. Benoem overal duidelijk de voordelen en waarde van jouw product of dienst.

Tip 5: Maak je website 100% SEO-proofed
Laat je webshop / site de taal van de zoekmotoren spreken. Er zijn veel andere kanalen, maar vaak blijkt dat het werven van organische bezoekers de meest krachtige bezoekersstroom op gang brengt. En het leuke is, na een investering zijn deze bezoekers gratis in tegenstelling tot Google AdWords. Werken met de juiste trefwoorden, met goed opgezette conversiegerichte landingspagina's en het realiseren van backlinks naar je site / pagina toe brengt de zoekmotoren in actieve staat.

Tip 6: Bedenk een creatieve traffic builder
Een goede webshop / site met een goede conversie is niet succesvol zonder bekendheid. Er bestaan vele creatieve acties om in korte tijd veel bezoekers te krijgen. Voor ons bureau heb ik bijvoorbeeld een online marktonderzoek geïnitieerd waarbij de respondent de uiteindelijke resultaten gratis toegestuurd krijgt. Veel partijen besteden hier aandacht aan, respondenten bezoeken mijn webshop / site en achteraf komen ze terug voor de resultaten. 

Tip 7: Ga de interactie aan met uw klanten
klanten werven via internet
Door ontwikkelingen als internet zijn veel markten transparanter geworden. Jouw klant heeft het steeds meer voor het zeggen. Hij kijkt, vergelijkt en vindt wat hij wil via internet. Door de dialoog aan te gaan met je klanten bouw je aan betrokkenheid, inzicht in zijn specifieke behoeften en deel je deze informatie met jouw hele doelgroep.

Tip 8: Zorg voor een concreet aanbod
Zeker in (zakelijke) dienstverlening worden diensten vaak online onvoldoende duidelijk gepresenteerd. Hoe scherper je diensten worden geëtaleerd, hoe beter de conversie optimalisatie van je webshop / site zal zijn. Jouw klant wil namelijk een concrete oplossing voor zijn probleem. Algemeenheden trekken niet zijn aandacht. Wat heb je concreet te bieden en hoe presenteer je dit online?

Tip 9: Van ‘wij’ naar ‘u’
Veel webshop / sites zijn nog steeds voornamelijk gericht op ‘wij, ik, ons’. Je vindt dit terug in droge kost als: ‘onze visie’, ’de oorsprong van ons bedrijf’ etc. Als achtergrondinformatie is dit niet echt storend, maar zorg er vooral voor dat jouw klant en zijn behoeften centraal staan in de belangrijkste content van je webshop / site of blog. Hierdoor vergroot je de aantrekkingskracht van je webshop / site en bouw je aan vertrouwen en conversie.

Tip 10: Online succes door succesvol denken
Meer klanten werven via internet kan alleen als je erin gelooft hiermee succes te boeken. Als je niet gelooft in internet als medium, als je denkt dat jouw klanten niet online willen kopen, als je alleen gelooft in een fysieke wereld, dan zal je niet succesvol zijn om via internet meer leads te genereren.

Tip 11: Bouw aan een mailbestand
De meeste mensen (zakelijk en privé) besteden 80% van hun tijd op internet aan gemiddeld 30 webshops / sites. Een krachtig middel om een bezoeker tot vaste bezoeker te maken, is hem te binden door inzet van bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Door met herhaling jouw lezersgroep te informeren over interessante onderwerpen bouw je aan een relatie met je potentiële klant. 

Tip 12: Stimuleer je bezoekers tot actie
online klanten genererenMet succes meer nieuwe leads werven is niet mogelijk zonder conversiegerichtheid. Dat wil zeggen dat jouw webshop / site je bezoeker stimuleert om actie te ondernemen. Voorbeelden hiervan zijn: aanmelden voor een nieuwsbrief, downloaden van informatie, teruggebeld worden, gratis proberen etc. Zorg ervoor dat iedere pagina van je webshop / site uw bezoeker aanzet tot actie. 

Tip 13: Werk aan online zichtbaarheid
Het aantal bezoekers van jouw webshop / website wordt voor een belangrijk deel bepaald door de bezoekers die via verwijzende webshops / websites bij je terecht komen. Veel aandacht moet je daarom besteden aan links ruilen, gratis links plaatsen, online profielen maken, reageren op webshops / weblogs / websites, zelf een weblog starten, persberichten versturen etc. Dit zorgt ervoor dat je hoger in Google komt op de juiste trefwoorden.

Tip 14: Lever excellente service
Potentiële leads mogen niet afhaken door gebrek aan service. Zorg ervoor dat jouw webshop / website snel geladen wordt, vermijdt foute pagina’s, reageer snel op vragen en e-mails, kom beloftes na en bedank je bezoeker voor iedere actie die hij uitvoert. Creëer een sfeer van excellente service en leg je potentiële klant volledig in de watten. 

nieuwe klanten binnenhalen

Ook aan de slag met effectief online klanten werven?

Een van onze kernactiviteiten is mkb-organisaties helpen met het verbeteren van het proces van online klanten werven. Meestal is ons conversie optimalisatietraject een zeer goed startpunt. Ben je benieuwd naar onze aanpak en mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

Over Online-Marketingmachine.nl

De Online-Marketingmachine is in 2009 opgericht door Marco Bouman. De Online-Marketingmachine is een klein online marketing bureau dat zich heeft toegelegd op het helpen realiseren van online groei voor mkb-bedrijven. Met passie helpen wij bedrijven online vooruit!

Gerelateerde artikelen:

Ook online groeien door conversie optimalisatie?

CONVERSIE OPTIMALISATIE TRAJECT

WIL JE OOK MEER LEADS, KLANTEN OF ORDERS VIA INTERNET GENEREREN?

Laat ons je hiermee helpen! Vul vrijblijvend onderstaande gegevens in, dan nemen we snel contact met je op!

online marketing

Converseo

Quickscan
online marketing

Optimalisatie Trjact

Conversie
online marketing

Optimalisatie Traject

SEO
online marketing

Online Marketing

Consultancy

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
   

alle referenties

Online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)
KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   

Neem contact op
 

converseo

Conversie Optimalisatie (web effectiviteit) x SEO (meer organische vindbaarheid) = CONVERSEO = Online Groei! 
 

   
   
   

Meer weten?

Copyright © 2018 - Online Marketingmachine