030 227 23 23

Creatief meer nieuwe online klanten werven met succes!

creatief klanten krijgen
nieuwe klanten

Door: Marco Bouman

Ieder mkb-bedrijf heeft een website, maar er zijn er anno 2019 nog steeds slechts weinig die via internet succesvol meer nieuwe klanten werven...

Hoe is dit met jullie website gesteld?

Wil jij ook via jullie eigen website meer klanten trekken? Lees dan onderstaande 14 tips!
Of bekijk mijn op maat oplossing: de online marketing lead website!

creatief meer online klanten trekken!

De bedrijven die wel succesvol online meer nieuwe klanten binnenhalen weten dat een geïntegreerde aanpak zorgt voor een continue stroom van meer nieuwe klanten. Zij werven klanten via internet door aandacht te besteden aan een veelheid van aspecten, die in essentie terug te brengen zijn tot 3 hoofdaspecten: bekendheid, vertrouwen en conversie

Hoe scoort jouw website op deze drie hoofdpunten?

Veel mkb-bedrijven genereren nauwelijks klanten via internet, omdat ze zich vaak focussen op slechts een paar deelaspecten. Ze hebben bijvoorbeeld een fraai ogende webshop / website en zoekmachinemarketingtechnisch is alles goed geregeld, maar hun webshop / website mist dan bijvoorbeeld overtuigingskracht of conversiegerichte acties.

Deze nieuwe klanten krijgen tips zijn gebaseerd op ruim 10 jaar praktijkervaring van mijn online marketingbureau. Bedrijven helpen met creatief meer nieuwe klanten werven is iets wat ik met veel plezier doe!

Let op: het goed in praktijk brengen van deze 14 creatieve klanten trekken tips kan explosieve online groei veroorzaken!
 

hoe krijg ik meer klanten?

Niet op zoek naar tips, bekijk dan mijnop maat oplossing: de marketing lead website. Wil je vooral weten hoe je meer klanten kunt krijgen via internet, lees dan onderstaande 14 klanten werven tips!

Inhoudsopgave:

tip 1: Geef
tip 2: Schrijf wervende teksten
tip 3: Werk aan focus
tip 4: Beken kleur
tip 5: Maak je website seo proofed
tip 6: Bedenk een creatieve traffic builder
tip 7: Ga de interactie aan
tip 8: Zorg voor een concreet aanbod
tip 9: Van 'wij' naar 'jou'
tip 10: Bouw aan een mailbestand
tip 11: Stimuleer bezoekers tot actie
tip 12: Werk aan online zichtbaarheid
tip 13: Spreek de bezoeker aan
tip 14: Lever excellente service
Aanpak voor online klanten werven!

14 TIPS OM SUCCESVOL meer nieuwe KLANTEN TE WERVEN 

Tip 1: Geef!hoe krijg ik meer klanten?
Een eenvoudige manier om meer nieuwe klanten aan te trekken is bezoekers te binden door te geven. Geef bijvoorbeeld een gratis e-book, waardevolle tips en suggesties, interessante artikelen en ervaringen, een kennismakingskorting, een probeerversie etc. Door iets van waarde te geven, bouw je aan positieve betrokkenheid en vertrouwen.

Tip 2: Schrijf wervende teksten
Als mensen jouw website / webshop bezoeken, dan wil je ze overtuigen van de kracht van jouw aanbod. Wervend schrijven is dan een must om bezoekers te binden en overtuigen. Bij wervend schrijven besteed je doelbewust aandacht aan dilemma’s en problemen die leven binnen jouw doelgroep en geef je antwoord op de vragen waar jouw bezoeker mee zit. Waardevolle content verhoogt de gemiddelde sessieduur!

Tip 3: Werk aan focus
Veel webshop / websites bieden een overvloed aan diensten, oplossingen en informatie. Hoe breder jouw aanbod hoe lastiger jouw bezoeker vindt waar hij naar op zoek is. Meer nieuwe klanten binnenhalen via internet kan door te kiezen voor een focus op een beperkt aantal onderwerpen. Hierdoor wordt jouw positie scherper, jouw aanbod kwalitatiever en komt jouw webshop / website hoger in zoekresultaten naar boven. Lees meer hierover in ons artikel: de ultieme internet marketing strategie.

Tip 4: Beken kleur
creatief nieuwe klanten krijgen tips online
Een duidelijke, consistente en authentieke uitstraling schept vertrouwen en maakt onderscheid. Wat zijn de drijfveren van jouw organisatie? Wat is jouw onderscheidende vermogen? Wat zijn de argumenten om jouw producten of diensten af te gaan nemen?

Het is raadzaam om eens te onderzoeken hoe jouw klant hierover denkt. Laat deze punten in woord, beeld en kleur in je online positionering naar buiten toe uitstralen. Benoem overal duidelijk de voordelen en waarde van jouw product of dienst. En gebruik hiervoor ook USP's.

Tip 5: Maak je website 100% SEO-proofed
Laat je webshop / website de taal van de zoekmachines spreken voor meer nieuwe klanten. Er zijn veel andere kanalen, maar vaak blijkt dat het werven van organische bezoekers de meest krachtige bezoekersstroom op gang brengt. En het leuke is, na een investering zijn deze bezoekers gratis in tegenstelling tot Google AdWords. Werken met de juiste zoekwoorden, met goed opgezette conversiegerichte landingspagina's en het realiseren van backlinks naar je site / pagina toe brengt de zoekmachines in actieve staat.

Tip 6: Bedenk een creatieve traffic builder
Een goede webshop / website met een goede conversie is niet succesvol zonder bekendheid. Er bestaan vele creatieve acties om in korte tijd veel bezoekers te krijgen. Voor mijn marketingbureau heb ik bijvoorbeeld een online marktonderzoek geïnitieerd waarbij de respondent de uiteindelijke resultaten gratis toegestuurd krijgt. Veel partijen besteden hier aandacht aan, respondenten bezoeken mijn webshop / website en achteraf komen ze terug voor de resultaten. 

Tip 7: Ga de interactie aan met je klanten
creatief klanten genereren via internet
Door ontwikkelingen als internet zijn veel markten transparanter geworden. Jouw klant heeft het steeds meer voor het zeggen. Hij kijkt, vergelijkt en vindt wat hij wil via internet. Door de dialoog aan te gaan met je klanten bouw je aan betrokkenheid, inzicht in zijn specifieke behoeften en deel je deze informatie met jouw hele doelgroep.

Tip 8: Zorg voor een concreet aanbod
Zeker in (zakelijke) dienstverlening worden diensten vaak online onvoldoende duidelijk gepresenteerd. Hoe scherper je diensten worden geëtaleerd, hoe beter de conversie optimalisatie van je webshop / website zal zijn. Jouw klant wil namelijk een concrete oplossing voor zijn probleem. Algemeenheden trekken niet zijn aandacht. Wat heb je concreet te bieden en hoe presenteer je dit online?

Tip 9: Van ‘wij’ naar ‘jou’
Veel webshop / websites zijn nog steeds voornamelijk gericht op ‘wij, ik, ons’. Je vindt dit terug in droge kost als: ‘onze visie’, ’de oorsprong van ons bedrijf’ etc. Als achtergrondinformatie is dit niet echt storend, maar zorg er vooral voor dat jouw klant en zijn behoeften centraal staan in de belangrijkste content van je webshop / website of blog. Hierdoor vergroot je de aantrekkingskracht van je webshop / website en bouw je aan vertrouwen en conversie. Meer hierover in ons artikel: pakkende teksten om online te verleiden.

Tip 10: Bouw aan een mailbestand
De meeste mensen (zakelijk en privé) besteden 80% van hun tijd op internet aan gemiddeld 30 webshops / websites. Een krachtig middel om een bezoeker tot vaste bezoeker te maken, is hem te binden door inzet van bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Door met herhaling jouw lezersgroep te informeren over interessante onderwerpen bouw je aan een relatie met je potentiële klant. 

Tip 11: Stimuleer je bezoekers tot actie
klanten aantrekken online tips 2019Met succes meer nieuwe klanten werven is niet mogelijk zonder conversiegerichtheid. Dat wil zeggen dat jouw webshop / website je bezoeker stimuleert om actie te ondernemen. Voorbeelden hiervan zijn: aanmelden voor een nieuwsbrief, downloaden van informatie, teruggebeld worden, gratis proberen etc. Zorg ervoor dat iedere pagina van je webshop / website uw bezoeker aanzet tot actie. En gebruik goede call to actions.

Tip 12: Werk aan online zichtbaarheid
Het aantal bezoekers van jouw webshop / website wordt voor een belangrijk deel bepaald door de bezoekers die via verwijzende webshops / websites bij je terecht komen. Veel aandacht kun je daarom besteden aan links ruilen, gratis links plaatsen, online profielen maken, reageren op webshops / weblogs / websites, zelf een weblog starten, persberichten versturen etc. 

Tip 13: Spreek de bezoeker aan
Een onderdeel van meer klanten aantrekken, is het expliciet aanspreken van de bezoekers van jouw website / webshop. Hierin slaag je het best door direct de dilemma’s / onderwerpen waar jouw bezoeker mee bezig is aan te stippen. Doordat je dit expliciet doet, voelt de (nieuwe) bezoeker zich meer aangesproken en kan er herkenning ontstaan. Dit heeft directe invloed op de bounce rate

Tip 14: Lever excellente service
Potentiële leads mogen niet afhaken door gebrek aan service. Zorg ervoor dat jouw webshop / website snel geladen wordt, vermijdt foute pagina’s, reageer snel op vragen en e-mails, kom beloftes na en bedank je bezoeker voor iedere actie die hij uitvoert. Creëer een sfeer van excellente service en leg je potentiële klant volledig in de watten. 

meer klanten krijgen

aanpak voor online klanten werven

Wil je ook meer resultaten uit jullie website? Meer leads, aanvragen, ingevulde contactformulieren, telefonisch contact etc. Laat mij jullie hierbij helpen. We transformeren jullie website tot online marketingmachine! Laat je gegevens achter en ik neem contact met je op!

Over Online-Marketingmachine

nieuwe klanten online

Ik, Marco Bouman, heb in 2007 de Online-Marketingmachine opgericht. Met veel enthousiasme begeleid ik mkb-bedrijven met online groeien. Mijn online marketingbureau is gespecialiseerd in Conversie- & SEO-optimalisatie in de breedste zin des woords. Vanuit een creatief brein en een sociaal intelligent kader help ik mkb-bedrijven online vooruit.

Gerelateerde artikelen:
online marketing
Optimalisatie Traject
Conversie
online marketing
Marketing lead
Website
online marketing
Optimalisatie Traject
SEO
online marketing
Online Marketing
Consultancy

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
   

 

Online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)
KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   

 

converseo

Conversie Optimalisatie (web effectiviteit) x SEO (meer organische vindbaarheid) = CONVERSEO = Online Groei! 

 

   
   
   

 

Copyright © 2019 - Online Marketingmachine
Online Marketingmachine scoort een 5,0 uit 5 op basis van 23 beoordelingen.