030 227 23 23

De 6 ingrediënten voor Online Groei

online groei

Zoek jij naar een manier om met je bedrijf (website / webshop) online te groeien? Dan ben je nu aardig in de buurt :-)

Online groei realiseren voor mkb-websites en -webshops doe ik al sinds 2007 met veel plezier !

Op deze pagina deel ik mijn receptuur voor online groei gebaseerd op 12 jaar ervaring met het realiseren van online groei voor mkb-bedrijven (websites / webshops).

inhoudsopgave

1. Internet marketing strategie 
2. Intergrale conversie aanpak 
3. Effectiviteit & kwantiteit 
4. Creatieve inzet 
5. Optimaliseren 
6. De juiste mindset

1. Online groei door ultieme internet strategie

online groeien

Succesvolle online groei start bij een ultieme internet marketingstrategie. Het is vooral belangrijk om bij deze eerste stap aandacht te geven aan de vaak niet direct zichtbare zaken ‘onder’ een site / shop. 

Hoe ziet de concurrentie eruit? Wat is jullie onderscheidende vermogen? Welke ontwikkelingen in de markt spelen er? Wat zijn aankoop (reageer) redenen van klanten? Wie is de gemiddelde klant eigenlijk? Etc. 

De antwoorden van deze en andere vragen vormen het fundament van succesvolle internet marketingstrategie waaruit alle online marketingelementen gevormd worden.

2. Online groei door Integrale conversie aanpak

online groei

Een website (shop) is zo goed als zijn zwakste schakel. Wanneer je online bezoekers wilt transformeren tot klanten, dan is het cruciaal dat iedere pixel klopt.

Niet alleen bijvoorbeeld een mooi design, verleidende teksten, en goede laadsnelheid… maar dat alle conversie ingrediënten geïntegreerd zijn voor de beste eerste online indruk en dat de conversielekken tot een minimum beperkt zijn.

Er ontstaat een synergetisch effect wanneer ook juist aan de details aandacht is besteed. Hoe meer alle conversie aspecten geïntegreerd zijn des te krachtiger wordt het geheel. Bekijk ook ons conversie optimalisatie traject.

3. Online groei door effectiviteit & kwantiteit

online groei

Conversie Optimalisatie gaat puur over de effectiviteit van jouw site /shop. De mate waarin je erin slaagt om van bezoekers klanten te maken. Naast deze ‘kwaliteit’ heb je kwantiteit nodig voor absolute online groei.

Meestal zijn zoekers op Google (organische bezoekers) het meest effectief. En vaak is dit kanaal ook het grootste kanaal gemeten in volume. 

Wanneer je nu de kwaliteit (conversie) ook inbrengt in de vindbaarheid acties, dan krijg je een stevig geheel. Dan heb je bijvoorbeeld een landingspagina die ook conversiegericht is of een metatag die ook verleidt etc. Wij noemen dit converseo!

4. Online groei door creatieve inzet

online groeien

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Het vinden van de beste weg is niet een kwestie van bedenken. De meest creatieve weg wordt gevonden door juist anders te denken dan gebruikelijk.

Wanneer ik bedrijven help met online groeien volgt de creatieve stap na het grondig in kaart brengen van het hele plaatje. Met mijn creativiteit maak ik niet alleen een marketingplan maar vooral de creativiteit stop ik vooral ook in het kiezen van de implementatie wegen.

Vaak zelfs door het ontbreken van kennis van een specifieke markt ben ik in staat om met oplossingen te komen die buiten het normale kader vallen. 

5. Online groei door optimaliseren 

online groeien

Sinds 2007 heb ik ruim 250 bedrijven begeleid met online groei. Vaak zien we dat de eerste slag (een nieuwe website of transformatie proces) leidt tot online groei.

Maar wanneer ik op langere termijn kijk, dan zie ik dat vooral door goed te monitoren, te onderzoeken, bij te sturen en te verbeteren dat hier de meeste online groei wordt gerealiseerd.

Want de omgeving van een complete website / webshop veranderd voortdurend en er ontstaat een leereffect waarbij wij de markt en jullie klanten en vooral ook hun gedrag steeds beter aanvoelen. 

6. Online groei met de juiste mindset

online groei

Er is geen standaard receptuur voor online groei. Voor iedere bedrijfstak, bedrijf, site / shop is dit anders. 

Maar er is wel een generiek punt wat zeer belangrijk is voor online groei en dat is de juiste mindset. Hier werkt de wet van de aantrekkingskracht. Het is dat wat we geloven dat de potentie heeft om werkelijkheid te worden. 

In mijn aanpak besteed ik aandacht aan dit niet zichtbare ingrediënt van online groeien.

Over online-marketingmachine.nl

online groei tips 2019

Ik, Marco Bouman, heb in 2007 de Online-Marketingmachine opgericht. Met veel enthousiasme begeleid ik onze klanten met online groeien. Mijn online marketingbureau is gespecialiseerd in Conversie- & SEO-optimalisatie in de breedste zin des woords. Vanuit een creatief brein en een sociaal intelligente inzet help ik mkb-bedrijven online vooruit. 

Ook online groeien?

Neem dan eens contact met mij op!

Meer over ons:
Marco Bouman
Ons team
Onze Werkwijze
Onze Klanten
Online Marketing Advies
Bedrijfsgegevens

online marketing
Optimalisatie Traject
Conversie
online marketing
Marketing lead
Website
online marketing
Optimalisatie Traject
SEO
online marketing
Online Marketing
Consultancy

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
   

 

Online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)
KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   

 

converseo

Conversie Optimalisatie (web effectiviteit) x SEO (meer organische vindbaarheid) = CONVERSEO = Online Groei! 

 

   
   
   

 

Copyright © 2019 - Online Marketingmachine
Online Marketingmachine scoort een 5,0 uit 5 op basis van 21 beoordelingen.