030 227 23 23

CRO: verhoog de Conversie Rate!

CRO marketing

Door: Marco Bouman

  • Heb je het gevoel dat de conversie rate van jullie site / shop veel te laag is?
  • Is er al veel geoptimaliseerd, maar blijven de resultaten uit?
  • Daalt de conversierate en krijg je maar niet de vinger op de oorzaken gelegd?

Lees dan onderstaand artikel met 10 gouden CRO-tips.
Of lees direct meer over onze creatieve opmaat aanpak! 

 

CRO - Conversie Rate optimalisatie tips

De meeste mkb-bedrijven leggen de focus op het vergroten van het aantal sessies op hun webshop / website. Ze versturen meer nieuwsbrieven, doen aan SEO en aan linkbuilding, proberen via Google AdWords betere posities te krijgen. Maar hoe zit het met de effectiviteit? Met CRO valt veel te winnen!

Maar vaak wordt CRO nauwelijks bewust gedaan! En dat is zeker een gemiste kans. Want door effectieve inzet van CRO kun je behoorlijke sprongen maken. En deze werkwijze van vergroting van online effectiviteit is veel minder kostbaar dan het genereren van meer bezoekers!

CRO in onze ogen omvat volgens ons veel meer dan wat A-B testen en wat kleurtjes van buttons aanpassen. Wij zien CRO een stuk meer diepgang hebben. Wanneer jouw website erin slaagt om vanuit deze diepere laag op de juiste manier naar buiten te communiceren, heeft dit direct invloed op de conversie rate. 

Durf jij de CRO uitdaging aan?

Niet op zoek naar tips, maar op zoek naar een slagvaardige aanpak?
Bekijk dan ons: Conversie Optimalisatie Traject! (sinds 2007)

Wat is CRO marketing eigenlijk?

cro marketing

Even terug naar het begin. Een conversie is een gewenste actie die bezoekers op jullie website / webshop doen. Dit kan zijn:
-    Een (eerste) bestelling
-    Een offerteaanvraag
-    Een telefoontje
-    Een aanmelding op een programma
-    Een inschrijving op een nieuwsbrief
-    Etc.

En CRO staat voor Conversie Rate Optimalisatie (vertaald vanuit het Engels). CRO is een belangrijk onderdeel binnen de online marketing mix. De betekenis is kort gezegd: het verhogen van het conversiepercentage van een website waardoor dus uit hetzelfde aantal bezoekers meer leads of een ander conversiedoel gehaald worden.

wat is cro marketing?

Conversie rate 

Al deze conversies (doelen) kun je meetbaar maken in Google Analytics. Meestal ligt deze conversie rate bij leadgeneration rond de 1% en bij shops tussen de 1% en de 5% (afhankelijk van de situatie).

Dit betekent dat circa 95% tot 99% van je bezoekers niets doet op jouw website / webshop en na een vluchtig bezoek je website verlaten (en wellicht nooit meer terugkomen). 

Met CRO jullie website / shop optimaliseren is de verzameling van acties die er toe leiden dat bezoekers eerder / sneller gaan converteren. Jouw website / webshop wordt effectiever en beter in staat om leads te genereren / nieuwe klanten te verwelkomen. Lees ook ons artikel: hoe maak je van bezoekers klanten.

Deze conversieverhogende acties hebben dus niet direct invloed op het aantal bezoekers dat er op jouw domein komt, maar hebben direct invloed op de effectiviteit van jouw webshop / website. En bij de meeste mkb-websites / -webshops liggen hier de grote kansen! een belangrijk onderdeel hierbij zijn pakkende teksten.

Doen jullie al aan CRO?

CRO: Met een eerste indruk de conversie verhogen

In ons artikel over CRO leggen we met onze tips de nadruk op de eerste indruk. Wanneer deze eerste indruk goed is (of verbeterd is), is de kans groter dat bezoekers gaan converteren. 

cro website

Als CRO-specialisten besteden we daarom minder aandacht aan alleen optische zaken, zoals een kleur van een knopje of de locatie van een button. De CRO-tips die wij hier geven zitten een laag dieper en raken de identiteit van jouw website / webshop. 

Dit artikel is vooral geschreven voor mkb-website- / -webshopeigenaren die de conversie rate van hun website / webshop willen verhogen.  

Wel eens berekend wat 30% CRO verbetering betekend?


Hoe de cro van je site/shop verhogen?

Hieronder drie CRO-artikelen over hoe je de CRO van je website / webshop kunt verhogen. 

10 gouden conversie optimalisatie tips
In dit artikel geven we je 10 gouden tips om met CRO / conversie optimalisatie de effectiviteit van je webshop / website te verhogen, door vooral bewust in te zetten op de eerste indruk die je online maakt!

10 Gouden conversie optimalisatie tips

Hoe maak je van bezoekers klanten?
In dit artikel gaan we dieper in op de verschillende type conversiepaden die je kunt inzetten om de CRO van je website / webshop te verhogen.

hoe maak je van bezoekers klanten?

De ultieme internet marketing strategie
In dit artikel behandelen we hoe je de beste online strategie kunt opstellen dat ten grondslag ligt aan een effectieve CRO-aanpak. Zonder goede strategie is CRO lastig goed in te zetten. 

de ultieme internet marketing strategie

 

Nog veel meer conversie rate optimalisatie tips

Bovenstaande artikelen tonen eenvoudig aan welke mogelijkheden er zijn om met CRO betere online resultaten te behalen. Maar er zijn veel meer invloeden op CRO. Want ook invloeden als bijvoorbeeld concurrentie, breedheid van je focus, leeftijd van je webshop / website (voorlopen of meedoen), de verkeerskanalen etc. bepalen in grote mate hoe jouw website / webshop converteert. 

Wat kun je concreet verwachten?

cro marketing

Sinds 2007 hebben wij al meer dan 250 CRO-trajecten uitgevoerd. En we zien dat bij de meeste bedrijven de minimale groei van de conversie rate 30% bedraagt in het eerste jaar. Bij sommige bedrijven is zelfs meer dan een verdubbeling gerealiseerd. Wil je meer weten over onze creatieve opmaat aanpak

CRO in de praktijk

Sinds de start van ons conversie rate optimalisatiebureau (2007) richten wij ons vooral op conversie verhogen voor mkb-bedrijven. In de praktijk zien we dan dat vooral een op maat en creatieve aanpak werkt en dat er op middenlange termijn (het is zeker geen eenmalige actie) mooie resultaten behaald worden. 

Mooie resultaten bereiken met de conversie rate verbeteren vereist een integrale en creatieve aanpak en periodiek monitoren / bijsturen en verbeteren. Dit is wat wij met veel plezier en creativiteit doen. 

wil je het conversie ratio verhogen?

Dan is mijn uniek conversie optimalisatie traject iets voor jouw bedrijf! Ik kijk dan mee in Google Analytics, we scannen de website / webshop en in een creatieve marketingsessie brengen we alle belangrijke conversie verbeterpunten in kaart.  

cro verhogen

 

Over Online-Marketingmachine.nl

cro verhogen tips 2019

Ik, Marco Bouman, heb in 2007 de Online-Marketingmachine opgericht. Met veel enthousiasme begeleid ik onze klanten met online groeien. Mijn online marketingbureau is gespecialiseerd in Conversie-& SEO-optimalisatie in de breedste zin des woords. Vanuit een creatief brein en een sociaal intelligente inzet help ik mkb-bedrijven online vooruit. 

Gerelateerde artikelen
online marketing
Optimalisatie Traject
Conversie
online marketing
Marketing lead
Website
online marketing
Optimalisatie Traject
SEO
online marketing
Online Marketing
Consultancy

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
   

 

online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)
KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   
   

 

converseo

Conversie Optimalisatie (web effectiviteit) x SEO (meer organische vindbaarheid) = CONVERSEO = Online Groei! 

 

   
   
   

 

Copyright © 2019 - Online Marketingmachine
Online Marketingmachine scoort een 5,0 uit 5 op basis van 23 beoordelingen.