030 227 23 23

Conversie Percentage verhogen voor online groei

conversie percentage verhogen

Conversiepercentage

Het conversiepercentage is een veel gebruikt kengetal om aan te geven hoe kwalitatief (of ook wel effectief) jouw webshop of website is. Dit artikel is geschreven voor eigenaren van mkb-organisaties die meer uit hun website of webshop willen halen.

Het conversiepercentage is een belangrijk kengetal bij conversie optimalisatie!

Hoe hoog is jullie conversiepercentage??

Hoogte conversiepercentage

Er zijn vuistregels voor wat een gemiddeld of ‘goed’ conversiepercentage is. Een hele algemene vuistregel geeft aan dat bij mkb-websites het conversiepercentage meestal rond de 0,5% tot 1,5% ligt. Bij webshops is deze bandbreedte wat breder. Er zijn webshops die conversiepercentages halen van boven de 5%.

Oorzaken conversiepercentages

Het is niet zo dat er een paar oorzaken zijn voor de hoogte van een conversiepercentage. Dit ligt in de praktijk veel genuanceerder. Een conversiepercentage zegt iets over de website / webshop, maar zegt zeker ook iets over de concurrentie. Wanneer je een hele mooie shop hebt met generieke producten en de prijzen liggen 30% hoger dan de concurrent, dan zal je conversiepercentage niet hoog zijn.

Vaste klanten en conversiepercentage

conversie percentage

Vaak zien we dat webshops die al langer dan 5 jaar bestaan vaak een groot klantbestand hebben. En deze vaste klanten (vaak het directe verkeer) converteren altijd beter dan nieuwe klanten (die nog overtuigd moeten worden). Dus heb je een webshop met terugkerende bezoekers dan is het bouwen aan een vaste klantenrelatie goed voor het gemiddelde conversiepercentage.

Vertrouwen wekken en conversiepercentage

Maar wanneer het gaat om bijvoorbeeld een zakelijke dienstverlener die via internet leads / offertes wil genereren, dan is het zeer belangrijk om de juiste snaar bij de betreffende doelgroep te raken. Hoe meer zo’n  website erin slaagt om het vertrouwen te wekken, des te hoger het conversiepercentage zal zijn.

Conversiepercentage veel oorzaken

Dus feitelijk alles wat je online ziet heeft invloed op het conversiepercentage. Is het moeilijk om bepaalde content te vinden? Is de website zo nu en dan wel eens heel traag? Staan er op pagina’s grammaticale fouten? Is het design rommelig uitgevoerd? Dit zijn allemaal elementen die van invloed zijn op het gemiddelde conversiepercentage van een website of webshop.

Wil je meer weten over conversie optimalisatie?

Lees dan ons artikel ’10 gouden conversie optimalistatie tips’ waarin we de belangrijkste conversiepercentage oorzaken behandelen. Wil je direct aan de slag, bekijk dan ons uniek conversie optimalisatie traject

conversie percentage verhogen

Over Online-Marketingmachine.nl

Hallo, ik ben Marco, eigenaar van de Online-Marketingmachine. Sinds 2007 help ik met veel plezier mkb-bedrijven bij online groeien: meer bezoekers en een grotere online effectiviteit. Wil jij ook online groeien? Neem dan contact met mij op, dan laat ik je de mogelijkheden zien.

 

Gerelateerde items
Optimalisatie Traject
Conversie
Optimalisatie Traject
SEO
Model
Online Groeien
Contact met
Marco

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
     

Bekijk alle referenties

   

 

Online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)

KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   

 

MIJN DIENSTEN:


 

   
   
   

 

Copyright © 2019 - Online Marketingmachine
Online Marketingmachine scoort een 5,0 uit 5 op basis van 23 beoordelingen.