030 227 23 23

Content Creatie: meer bezoekers en hogere Conversie!

content creatie

 

Hoe staat het met jullie content?

Ben je al gestart met content creatie?

Wanneer je online wilt groeien met je zakelijke website of webwinkel is content creatie onontbeerlijk. Het is de brandstof voor Google en het is vooral het middel om de effectiviteit (conversie) van je website of webwinkel te verbeteren. Twee vliegen in een klap!

Inhoudsopgave

Wat is content creatie nu precies?

Definitie: ‘Contentcreatie is de bijdrage van informatie aan vooral digitale media bestemd voor de eindgebruiker’. Meest voorkomende vormen van content creatie zijn: website teksten, blogartikelen, fotografie, videografie, online commentaar en overige digitale media. 

Je weet ongeveer wat je wilt vertellen en aan wie en wat de doelgroep hiermee moet gaan doen. Maar hoe creëer je nu de juiste content die ervoor zorgt dat de lezer aangezet wordt tot actie (conversie) en dat deze content sneller gevonden wordt? Hierover gaat mijn artikel over contentcreatie!

In 6 stappen meer waardevolle content om meer bezoekers en een hogere conversie te krijgen!

content creatie

1. De basis: de juiste zoekwoorden

Wanneer je start met contentcreatie doe je dit vooral voor je bezoekers! Maar toch ook voor de zoekmachines. En het leuke is: een goed zoekwoordonderzoek biedt heel veel inspiratie over hoe er gezocht wordt. Hier rekening mee houden is rekening houden met je bezoeker en tegelijkertijd ook je content zo creëren dat het ook geschikt is voor een betere organische vindbaarheid.

Een goed zoekwoordenonderzoek start met het genereren van zoekwoordideeën, die je vervolgens via diverse tools kan uitbreiden en toetsen op concurrentie en haalbaarheid. Om zo groepjes (clusters) van zoekwoorden te maken als basis voor contentcreatie. 

2. Onderscheidend vermogen inbrengen

Dit is een hele belangrijke stap! Want uiteindelijk is het doel van contentcreatie om de juiste snaar te raken bij de bezoekers van je website / webshop. En het onderscheidende vermogen inbrengen biedt helderheid naar je bezoekers toe. Ze zien / snappen / voelen wat ze op jullie website / webshop kunnen verwachten. Ze voelen de positionering.

Onderscheidend vermogen benoemen kan best lastig zijn. De meeste ondernemers zijn als het ware ‘blind’ voor hun eigen specifieke kracht. Een handige wijze om onderscheidend vermogen in te brengen is door onderscheidende USP’s te formuleren en deze online slim te implementeren.

3. Creëer waardevolle content

contentcreatie

Waardevolle content is wat anders dan ‘SEO content’. Waardevolle content is geschreven vanuit de conversiegedachte. Waardevolle content gaat dieper in op de dillema’s van je bezoekers, speelt in op herkenning en geeft uiteindelijk de oplossing voor hun probleem.

Waardevolle content gaat niet over jullie bedrijf / webwinkel, maar gaat over wat jullie bedrijf kan betekenen voor de bezoeker. Voor de problemen en dillema’s die men heeft. Deze content staat in het klantperspectief en leest heerlijk door. Lees ons artikel ‘5 tips voor overtuigend marketing materiaal’.

4. Content verrijken

Goede contentcreatie bestaat niet alleen uit mooie waardevolle op zoekwoorden geschreven content. Het is de bedoeling om deze content te verrijken. Dit kun je goed doen door:

  • Video bij de content toevoegen
  • Interne linkjes naar andere waardevolle content toevoegen
  • Mooie veelzeggende afbeeldingen toevoegen
  • Heldere call to actions toevoegen
  • En soms een externe link naar gerelateerde content toevoegen
  • H2-kopjes toevoegen
  • Een online inhoudsopgave toevoegen
  • En overige content die bijdraagt aan het geheel

5. Contentcreatie met interactie

Of de content die je creëert nu gaat over je dienst of producten het is raadzaam om te zorgen dat je de interactie aangaat met je bezoekers. Hiervoor zijn in ieder geval de call to actions erg belangrijk (vertel je bezoeker wat hij kan doen), maar vaak is het ook zeer handig om andere vormen van content te stimuleren.

Veel bezoekers vinden het fijn om snel even te bellen, of te chatten via een chatbox, of eenvoudig via Whatsapp een berichtje te sturen. Vaak heb je wel een idee welke vormen van interactie goed werken, dit is ook handig om door te testen.

6. De juiste vormen kiezen voor contentcreatie

Er zijn heel veel vormen van contentcreatie. Wanneer je vooral het doel hebt om meer bezoekers te generen, dan kun je contentcreatie toepassen voor:

Let wel op dat deze content niet alleen qua SEO goed in elkaar zit, maar vooral ook geschreven is vanuit het conversieperspectief.

Voorbeelden van contentcreatie om vooral de conversie te verhogen:

  • De ultieme "over ons" pagina
  • Een effectieve homepage 
  • Pagina’s over jullie werkwijze / positionering / aanpak
  • Diverse online gegenereerde mails
  • Etc.

Effectieve contentcreatie

Wanneer je deze 6 stappen van content creatie grondig doorloopt ontstaat er extra waardevolle content die gaat zorgen voor meer bezoekers en een hogere sessieduur (beter conversie).

Onze aanpak voor content creatie

Wij creëren waardevolle content voor websites en webshops. Lees meer over onze aanpak. Kun je hierbij wel wat hulp gebruiken? Laat het ons weten via onderstaand contactformulier. 

Over online-marketingmachine.nl 

contentcreatie

Ik, Marco Bouman, heb in 2007 de Online-Marketingmachine opgericht. Met veel enthousiasme begeleid ik onze klanten met online groeien. Mijn online marketingbureau is gespecialiseerd in Conversie- & SEO-optimalisatie in de breedste zin des woords. Vanuit een creatief brein en een sociaal intelligente inzet help ik mkb-bedrijven online vooruit.

Gerelateerde artikelen 

online marketing
Optimalisatie Traject
Conversie
online marketing
Online Groei
Consult
online marketing
Optimalisatie Traject
SEO
online marketing
Online Marketing
Consultancy

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
   

 

Online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)
KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   

 

converseo

Conversie Optimalisatie (web effectiviteit) x SEO (meer organische vindbaarheid) = CONVERSEO = Online Groei! 

 

   
   
   

 

Copyright © 2019 - Online Marketingmachine
Online Marketingmachine scoort een 5,0 uit 5 op basis van 23 beoordelingen.