030 227 23 23

Hoog in Google: succesvol en snel!

hoog in Google

hoog in google?

Door: Marco Bouman

Hoog in Google als element in online klanten werven
Wie wil dat niet? Liefst op positie 1! 

Kwalitatieve bezoekers door hoog in Google te staan

Je bent eigenaar van een mkb-bedrijf en je wilt meer klanten via internet werven? Dan is dit artikel voor jou bestemd.

Natuurlijk heb je naast meer kwalitatieve bezoekers ook een goede website nodig, die van bezoekers klanten maakt (conversie optimalisatie). Maar de focus van dit artikel ligt op het aantrekken van deze kwalitatieve bezoekers door hoger in Google te staan.

Vrienden worden met Google en zorgen dat je hoog, liefst op positie 1, komt! Daar gaan we het in dit artikel over hebben! 

Hoog in Google komen, de manier

Het aantrekken van bezoekers voor je website kan op vele manieren, maar uiteindelijk is nog steeds hoog in Google staan DE manier om kwalitatieve bezoekers naar jouw website te brengen. Goed gevonden worden door hoog in Google te staan en succesvol leads genereren, hoe bereik je dat?

hoog IN Google in 4 STAPPEN:

1. Weten op welke zoekwoorden je hoog in Google kan en wilt komen?
2. Deze woorden op de juiste manier terug laten komen op je website (on page optimalisatie).
3. Links (laten) realiseren naar de ‘trefwoordenpagina’s’.
4. Overige punten die je hoger in Google krijgen.

Deze 4 stappen (laten) uitvoeren, zal er gegarandeerd voor zorgen snel en succesvol hoog in Google vermeld te worden. Mocht de conversie van je website al acceptabel zijn, dan zal dit tot  meer leads, aanvragen, prospects en klanten leiden!! 

1.hoog in google met de juiste trefwoorden

Hoog in Google

In principe is het niet zo moeilijk om hoog in Google te komen, maar het gaat natuurlijk wel om het resultaat. Een nummer 1 positie waarvan de gemiddelde sessieduur 10 seconden is, heeft geen waarde voor jouw bedrijf. Het gaat om het aantrekken van de kwalitatieve bezoekers, die op zoek zijn naar wat jij met je bedrijf aanbiedt.

De belangrijkste trefwoordvariabelen om gevonden te worden op Google 
Om hoog in Google te komen is het kiezen van de juiste trefwoorden van belang. Dit gebeurt op basis van minimaal 4 variabelen:

  1. Klik met jouw bedrijf;
  2. Zoekvolume;
  3. SEO-concurrentie;
  4. De haalbaarheid.

De optimale mix tussen deze variabelen zorgt voor kwalitatieve trefwoorden waarop je graag gevonden wilt en kan worden! Meer hierover in ons artikel: kwalitatieve bezoekers door conversiegerichte SEO- landingspagina’s.

Het belang van de juiste trefwoordenstrategie
Als deze fase niet juist wordt doorlopen, dan werkt dit door in alle andere stappen. Het vinden van de juiste trefwoorden, die vooral ook haalbaar zijn, is noodzaak. Bij haalbaarheid kijken wij bijvoorbeeld naar: de leeftijd van een domein, het aantal backlinks, het aantal links naar een betreffende pagina, de mate waarin de pagina is geoptimaliseerd of deze is aangemeld bij belangrijke directories etc. etc. Allemaal van belang om hoog in Google te komen!

2. Optimaliseer je website / pagina’s op deze trefwoorden!

Google houdt van content, unieke content, waardevolle content. Als iemand zoekt op een trefwoord, dan zoekt Google ook op dat trefwoord binnen jouw website om vast te stellen of dat wat jij schrijft past bij waar de bezoeker naar op zoek is. Dus schrijven op trefwoorden is hierbij essentieel.

Strategieën voor on page optimalisatie
Het terug laten komen van de belangrijkste trefwoorden op de website is dus een must. Dit kan op een aantal manieren. Je kunt huidige websitepagina’s aanpassen of je kunt geheel nieuwe pagina’s aanmaken. Het voordeel van deze laatste optie is dat je de URL zelf kunt bepalen: bijvoorbeeld: www.domein.nl/trefwoord. Hierdoor komt het trefwoord in de URL wat ook weer een belangrijk element is om hoog in Google te komen!

SEO-variabelen om hoog in Google te komen
De Google robots scannen jouw website op tal van variabelen. De metatags (titel, omschrijving, URL en trefwoorden) maar ook de H1-tag, de H2-tags, de zoekwoorddichtheid, het aantal linkjes met het trefwoord erin etc. Hoe beter je deze SEO-variabelen in je website hebt geïmplementeerd, hoe beter je positie in Google zal worden.

SEO-landingspagina’s
Een strategie die vaak wordt gekozen is om aparte landingspagina’s te maken en deze compleet te optimaliseren voor het betreffende trefwoord. Het voordeel hiervan is dat je de URL, de description en de titel en alle andere variabelen kunt optimaliseren voor dit trefwoord. Lees ook ons artikel over SEO landingspagina’s.

3. Krijg de juiste links naar je website / pagina’s! 

hoog in Google

Met de juiste trefwoorden en de juiste on page optimalisatie ben je al een heel eind. Maar de kans is klein dat je alleen hiermee hoog in Google komt (tenzij het trefwoord bijna geen concurrentie en / of weinig zoekvolume heeft, dan zou het kunnen).

Linkjes naar een specifieke URL
Als je een pagina hebt geoptimaliseerd of een aparte nieuwe landingspagina hebt gemaakt die voldoet aan de beschreven eisen, dan is het belangrijk (voor Google) om deze pagina ‘populair’ te maken. De enige manier waarop dit goed kan is zorgen dat er voldoende links naar de pagina verwijzen.

Wat voor links?
hoog in googleHierbij is het ook nog eens van belang dat je linkjes krijgt van populaire websites, met het liefst Pagerank. Ook van pagina’s waar niet heel veel andere linkjes naar buiten toe op staan en het liefst (als het kan) met jouw trefwoord in de linktekst. Zo zijn er nog heel veel zaken waar je bij het verkrijgen van links (linkbuilding) rekening mee moet houden.

Met als uiteindelijk resultaat dat je pagina (URL) hoger komt in Google als er op jouw trefwoord wordt gezocht. Als alle stappen goed zijn verlopen, dan wil je natuurlijk de positie 1 bekleden! Want deze positie levert je gemiddeld 20% van het zoekvolume op! Een positie 2: circa 10% en daarna gaat het al snel naar beneden. Vanaf een positie 6 is het doorklikpercentage al bijna te verwaarlozen.

Het voordeel van nummer 1
Het absolute voordeel van een nummer 1 positie is het maximale aantal organische bezoekers. Daarnaast heeft een nummer 1 positie een bijkomende aantrekkingskracht. ‘Als het op nummer 1 staat dan zal het wel goed zijn’ wordt er vaak gedacht. Je wordt eerder gezien als de specialist en bezoekers hebben al een positief gevoel voordat ze op je website komen.

Lees ook ons artikel: het geheim van effectief linkbuilden 2019.

4. Zet alle puntjes op de i

Los van het kiezen van de juiste trefwoorden, het optimaliseren van je website / pagina’s en het verkrijgen van linkjes zijn er nog veel andere zaken die bijdragen aan het beste resultaat.

Een aantal belangrijke puntjes op de i:

  • Kies een zuivere URL: het liefst een URL waar het trefwoord in zit.
  • Geef plaatjes op trefwoordenpagina’s de naam van het trefwoord.
  • Zorg dat er linkjes op deze pagina’s staan met het trefwoord erin.
  • Zorg ervoor dat je niet ‘over optimaliseert’. Als een pagina te vol staat met trefwoorden dan is de kans groot dat je helemaal niet meer verschijnt in Google.
  • Zorg ervoor dat de page title en description niet alleen het trefwoord bevatten, maar ook nog eens een prikkelende zuivere boodschap overbrengen.
  • Als er veel verbasteringen zijn van het trefwoord (dus woorden die bijna gelijk zijn of in een net andere volgorde staan) is het zinvol om hiermee rekening te houden met het linkbuilden en het optimaliseren van de pagina.

Zo zijn er nog veel meer zaken die onderdeel zijn van het grotere geheel en zorgen dat je hoog, liefst op nummer 1, in Google komt.

Hoe hoog staan jullie in google?

Hebben jullie al mooie trefwoorden posities? of kunnen jullie wel wat meer organische bezoekers gebruiken? Als je hierbij wat hulp kan gebruiken, bekijk dan ons seo-optimalisatie traject.

 

Over Online-Marketingmachine.nl

hoog in google komen tips online

Ik, Marco Bouman, heb in 2007 de Online-Marketingmachine opgericht. Met veel enthousiasme begeleid ik mkb-bedrijven met online groeien. Mijn online marketingbureau is gespecialiseerd in Conversie- & SEO-optimalisatie in de breedste zin des woords. Vanuit een creatief brein en een sociaal intelligent kader help ik mkb-bedrijven online vooruit. 

Gerelateerde artikelen:

online marketing
Optimalisatie Traject
Conversie
online marketing
Marketing lead
Website
online marketing
Optimalisatie Traject
SEO
online marketing
Online Marketing
Consultancy

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
   

 

Online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)
KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   

 

converseo

Conversie Optimalisatie (web effectiviteit) x SEO (meer organische vindbaarheid) = CONVERSEO = Online Groei! 

 

   
   
   

 

Copyright © 2019 - Online Marketingmachine
Online Marketingmachine scoort een 5,0 uit 5 op basis van 23 beoordelingen.