030 227 23 23

in 4 stappen naar een verkoopgerichte en professionele website

professionele website Van alle websites van mkb-bedrijven is slechts een heel klein percentage echt verkoopgericht. Deze professionele websites maken ‘automatisch’ van bezoekers nieuwe klanten. Dit gaat niet alleen op voor consumentgerichte websites, maar zeker ook voor zakelijke websites.

 

 

 

 

Een professionele website maakt van bezoekers klanten

Veel ondernemers zijn zich bewust van de mogelijkheden die internet nu te bieden heeft, maar hoe krijg je het nu voor elkaar om daadwerkelijk klanten te maken van uw bezoekers via je website? Vaak is er al veel geïnvesteerd in een mooie website, in passend webdesign en in Google Adwords, maar de resultaten vallen nog steeds tegen. 
 

Het geheim van professionele websites!

Als je een professionele website wilt laten maken is het zaak je plan goed uit te denken. Hoe maak je je website zo verkoopgericht en professioneel dat een aantrekkelijk percentage van de bezoekers klant wordt? Daarover gaat dit artikel. De verkoopgerichtheid van een professionele website wordt veroorzaakt door veel factoren. We bespreken hier de belangrijkste 4 ingrediënten voor een professionele website: aantrekkelijk aanbod, vertrouwen, overtuigen en stimuleren actie.

 

In 4 stappen naar een verkoopgerichte en professionele website!
Door: Marco Bouman


stap 1: maak het aanbod aantrekkelijk

 

Wat biedt jouw website aan? Vaak staat niet duidelijk omschreven wat je concreet aan te bieden hebt. Daarnaast is de vraag: wat maakt jouw product of dienst zo bijzonder? Een scherp en uniek aanbod dat helder staat omschreven, verhoogt absoluut de conversie.

Hier een paar praktische tips om uw aanbod aantrekkelijker te maken:

  • Stel vragen,  ga de interactie aan met uw klant: wat wil hij precies? Lees ook: meer klanten door klantinzicht.
  • Laat uw aanbod bekijken door een buitenstaander, een frisse blik doet wonderen.
  • Kies een doelgroep en focus, hoe scherper uw focus hoe aantrekkelijker uw aanbod.

stap 2: creëer vertrouwen

professionele websiteWebsites die vaag overkomen, waarvan het niet duidelijk is wie erachter zit, waar de uitstraling niet consequent is ingevuld of waarvan de teksten veel spellingsfouten bevatten, wekken geen vertrouwen. En zonder vertrouwen wordt er niets gekocht. Werken aan professionele websites betrouwbare uitstraling is werken aan verkoopgerichtheid.

Simpele manieren om je website betrouwbaar te maken:

  • Geef openheid van zaken (online transparantie): vermeld uw contactgegevens en informatie over uw bedrijf.
  • Geef bezoekers de mogelijkheid te reageren, liefst op uw webshop / site.
  • Zorg voor een herkenbare en consequente ‘tone of voice'
  • Zorg voor excellente service, reageer snel op informatie-aanvragen en zorg voor een foutloze site.

stap 3 overtuig de bezoeker

Een site die niet voldoende ‘verpakt’ is, kan wel vertrouwen uitstralen, maar nog niet overtuigen. Wat zijn de voordelen voor uw bezoeker? Waarom is uw aanbod zo uniek? Hoe meer u zich verplaatst in uw bezoeker en hem door middel van voordelen en resultaten uitlegt wat u voor hem kunt betekenen, hoe overtuigender de website is van jouw bedrijf. Een overtuigende website verhoogt de conversie.

Een paar praktische tips om uw aanbod overtuigender te verpakken:

  • Zorg voor leesbaarheid van jouw website: gebruik korte zinnen, kopjes en vat de essentie samen in korte en leesbare alinea’s.
  • Begin de belangrijkste teksten met de problemen waar je klant mee zit. Je bouwt dan naast herkenning ook aan begrip en je straalt expertise uit over het onderwerp.
  • Communiceer in voordelen en resultaten in plaats van het beschrijven van de oplossing.
  • Je website is geschreven voor je bezoeker en gaat dus ook over de bezoeker. Praat in zijn taal en vermijdt woorden als wij. Gebruik woorden als u of jij.
  • Design is leuk en essentieel om een goede uitstraling neer te zetten, maar uw klant is op zoek naar inhoud. ‘Content is king’. Dus het draait vooral om jouw websiteteksten.

Stap 4: zet aan tot actie

 

Een website die niet vraagt om actie behaalt minder conversie. Wat is de optimale routprofessionele websitee door jouw website? Welke mogelijkheden biedt je een nieuwe bezoeker om actie te ondernemen? Worden nieuwe bezoekers voldoende gestimuleerd om actie te ondernemen? Daarnaast is het raadzaam om de drempel om te reageren zo laag mogelijk te houden. Beloon bezoekers voor het doen van actie.

Hoe kunt u eenvoudig actie stimuleren

  • Vertel de bezoeker wat hij moet doen (call to action): “nieuwsgierig geworden? Neem contact op voor meer informatie". 
  • Geef gratis. Het maakt niet uit wat, als het maar waarde heeft voor uw bezoeker. Een probeerversie, een boekje, een stukje van uw dienst of product in ruil voor een e-mailadres.

Het aanzetten tot actie begint al buiten de bodytekst van uw site: in de ‘page title' en ‘Google description’.

GERELATEERDE ARTIKELEN:

WIL JIJ OOK EEN PROFESSIONELE MARKETING WEBSITE ?

Onze websites generen leads en aanvragen.

proffesionele website

Professionele marketing website 

online marketing

Ticket naar

Online Groei
online marketing

Conversie Optimalisatie

Traject
online marketing

Professionele Marketing

Website
online marketing

Professionele Marketing

Webshop
Dockequipment
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Helliot
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
AGV Europe
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Kindertypecursus
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Honeyburst Wine Company
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
filly fashion
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Rehomy
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Repeatershop
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
De Haan Metaaltechniek B.V.
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
ib mediation
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Megamoviestore
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Technisch Bureau Duspra
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Metzverhuur
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Netdata
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
PerTazza
  • Professionele
  • Marketing
  • Website

ONLINE MARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)

  030 227 23 23 

Regio Groningen - Zwolle - Breda - Eindhoven - Arnhem

Copyright © 2017 - Online Marketingmachine