030 227 23 23

in 4 stappen naar een verkoopgerichte en professionele website

professionele website Van alle websites van mkb-bedrijven is slechts een heel klein percentage echt verkoopgericht. Deze professionele websites maken ‘automatisch’ van bezoekers nieuwe klanten. Dit gaat niet alleen op voor consumentgerichte websites, maar zeker ook voor zakelijke websites.

 

 

 

 

Een professionele website maakt van bezoekers klanten

Veel ondernemers zijn zich bewust van de mogelijkheden die internet nu te bieden heeft, maar hoe krijg je het nu voor elkaar om daadwerkelijk klanten te maken van uw bezoekers via je website? Vaak is er al veel geïnvesteerd in een mooie website, in passend webdesign en in Google Adwords, maar de resultaten vallen nog steeds tegen. 
 

Het geheim van professionele websites!

Als je een professionele website wilt laten maken is het zaak je plan goed uit te denken. Hoe maak je je website zo verkoopgericht en professioneel dat een aantrekkelijk percentage van de bezoekers klant wordt? Daarover gaat dit artikel. De verkoopgerichtheid van een professionele website wordt veroorzaakt door veel factoren. We bespreken hier de belangrijkste 4 ingrediënten voor een professionele website: aantrekkelijk aanbod, vertrouwen, overtuigen en stimuleren actie.

 

IN 4 STAPPEN NAAR EEN VERKOOPGERICHTE EN PROFESSIONELE WEBSITE!
 

Door: Marco Bouman

 

stap 1: maak het aanbod aantrekkelijk

 

Wat biedt jouw website aan? Vaak staat niet duidelijk omschreven wat je concreet aan te bieden hebt. Daarnaast is de vraag: wat maakt jouw product of dienst zo bijzonder? Een scherp en uniek aanbod dat helder staat omschreven, verhoogt absoluut de conversie.

Hier een paar praktische tips om uw aanbod aantrekkelijker te maken:

  • Stel vragen,  ga de interactie aan met uw klant: wat wil hij precies? Lees ook: meer klanten door klantinzicht.
  • Laat uw aanbod bekijken door een buitenstaander, een frisse blik doet wonderen.
  • Kies een doelgroep en focus, hoe scherper uw focus hoe aantrekkelijker uw aanbod.

stap 2: creëer vertrouwen

professionele websiteWebsites die vaag overkomen, waarvan het niet duidelijk is wie erachter zit, waar de uitstraling niet consequent is ingevuld of waarvan de teksten veel spellingsfouten bevatten, wekken geen vertrouwen. En zonder vertrouwen wordt er niets gekocht. Werken aan een betrouwbare uitstraling is werken aan verkoopgerichtheid.

Simpele manieren om je website betrouwbaar te maken:

  • Geef openheid van zaken (online transparantie): vermeld uw contactgegevens en informatie over jouw bedrijf.
  • Geef bezoekers de mogelijkheid te reageren, liefst in jouw webshop / website.
  • Zorg voor een herkenbare en consequente ‘tone of voice'
  • Zorg voor excellente service, reageer snel op informatieaanvragen en zorg voor een foutloze site.

stap 3 overtuig de bezoeker

Een site die niet voldoende ‘verpakt’ is kan wel vertrouwen uitstralen, maar nog niet overtuigen. Wat zijn de voordelen voor je bezoeker? Waarom is jouw aanbod zo uniek? Hoe meer jij je verplaatst in jouw bezoeker en hem door middel van voordelen en resultaten uitlegt wat je voor hem kunt betekenen, hoe overtuigender de website is van jouw bedrijf. Een overtuigende website verhoogt de conversie.

Een paar praktische tips om uw aanbod overtuigender te verpakken:

  • Zorg voor leesbaarheid van jouw website: gebruik korte zinnen, kopjes en vat de essentie samen in korte en leesbare alinea’s.
  • Begin de belangrijkste teksten met de problemen waar je klant mee zit. Je bouwt dan naast herkenning ook aan begrip en je straalt expertise uit over het onderwerp.
  • Communiceer in voordelen en resultaten in plaats van het beschrijven van de oplossing.
  • Je website is geschreven voor je bezoeker en gaat dus ook over de bezoeker. Praat in zijn taal en vermijdt woorden als wij. Gebruik woorden als u of jij.
  • Design is leuk en essentieel om een goede uitstraling neer te zetten, maar jouw klant is op zoek naar inhoud. ‘Content is king’. Dus het draait vooral om jouw websiteteksten.

Stap 4: zet aan tot actie

 

Een website die niet vraagt om actie behaalt minder conversie. Wat is de optimale routprofessionele websitee door jouw website? Welke mogelijkheden bied je een nieuwe bezoeker om actie te ondernemen? Worden nieuwe bezoekers voldoende gestimuleerd om actie te ondernemen? Daarnaast is het raadzaam om de drempel om te reageren zo laag mogelijk te houden. Beloon bezoekers voor het doen van actie.

Hoe kunt u eenvoudig actie stimuleren

  • Vertel de bezoeker wat hij moet doen (call to action): “nieuwsgierig geworden? Neem contact op voor meer informatie". 
  • Geef gratis. Het maakt niet uit wat, als het maar waarde heeft voor jouw bezoeker. Een probeerversie, een boekje, een stukje van jouw dienst of product in ruil voor een e-mailadres.

Het aanzetten tot actie begint al buiten de bodytekst van je website: in de ‘page title' en ‘Google description’.

GERELATEERDE ARTIKELEN:

Ook online groeien door conversie optimalisatie?

Conversie Optimalisatie Traject

ook een hogere conversie??

Vul dan onderstaande gegevens in. Ik neem dan vrijblijvend contact op om af te stemmen over de mogelijkheden. 

Goed om te weten: onze aanpak past het best bij mkb bedrijven (3-50 fte).

online marketing
Optimalisatie Traject
Conversie
online marketing
Online Groei
Consult
online marketing
Optimalisatie Traject
SEO
online marketing
Online Marketing
Consultancy

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
   

 

online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)
KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   
   

 

converseo

Conversie Optimalisatie (web effectiviteit) x SEO (meer organische vindbaarheid) = CONVERSEO = Online Groei! 

 

   
   
   

 

Copyright © 2019 - Online Marketingmachine
Online Marketingmachine scoort een 5,0 uit 5 op basis van 23 beoordelingen.