030 227 23 23

Conversie optimalisatie: 10 gouden tips!

conversie optimalisatie

HAALT JOUW BEDRIJF VOLDOENDE AANVRAGEN, PROSPECTS EN KLANTEN VIA INTERNET BINNEN?

Als het antwoord ‘nee’ is, dan is het tijd voor conversie optimalisatie om de conversie te verhogen! 

COnversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is het leukste dat er is!
Je hoeft niet flink te investeren in SEO / linkbuilding, je hoeft het budget van je AdWords campagne niet te verhogen, je hoeft niet als een gek nog meer bezoekerskanalen aan te boren… maar je laat de effectiviteit van je website verhogen, zodat de opbrengst (omzet of aantal aanvragen) stijgt zonder dat het aantal bezoekers hoeft toe te nemen! Dat is Conversie Optimalisatie.

Op deze pagina lees je conversie optimalisatie tips die helpen om de conversie van je shop / site te verhogen! Deze conversie optimsalisatie tips komen rechtstreeks uit de praktijk van onze aanpak in conversie optimalisatie. We geven je in dit artikel 10 conversie tips, maar weet dat er in de praktijk vaak veel meer zijn!

CONVERSIE VERHOGEN - OPTIMALISATIE 10 TIPS

Uit eigen onderzoek blijkt dat de gemiddelde conversie onder mkb-bedrijven 1,25% bedraagt. Websites / webshops die conversie optimalisatie succesvol toepassen, halen vaak een veel hoger conversiepercentage, dat kan oplopen tot wel 4% of meer… Hoe hoog is het percentage van jouw website / webshop?

De ultieme eerste online indruk!!

conversie spec
In onze aanpak staat onder andere de ultieme eerste online indruk centraal. Zodat het bouncepercentage wordt verlaagd, bezoekers langer blijven, meer pagina’s gaan maken en uiteindelijk meer gaan converteren!

Wat je kunt verwachten van conversie optimalisatie?
Lees ons onderstaand artikel ‘10 gouden conversie optimalisatietips’ en ontdek de ongekende mogelijkheden die echte conversie optimalisatie jouw bedrijf te bieden heeft! Wil je direct aan de slag met conversie verhogen? Boek dan een conversie optimalisatie traject!

Bezoekers genereren kost tijd & geld, conversie verhogen vraagt om inlevingsvermogen & creativiteit!

Deze 10 conversie optimalisatietips zorgen ervoor dat nieuwe bezoekers op jullie website / webshop sneller overgaan tot actie, met als gevolg: meer orders, aanvragen & leads. 

Let op: het goed in praktijk brengen van deze 10 conversie optimalisatietips kan extreme online groei teweegbrengen!


10 CONVERSIE OPTIMALISATIE TIPS

Conversie optimalisatie tip: 1. Spreek de doelgroep aan
Conversie optimalisatie tip: 2. Maak duidelijk wat de USP’s zijn
Conversie optimalisatie tip: 3. Doseer de content
Conversie optimalisatie tip: 4. Zorg voor topdesign
Conversie optimalisatie tip: 5. Maak duidelijk wat jouw propositie is
Conversie optimalisatie tip: 6. Bied ‘over de streep-trekkers’ aan
Conversie optimalisatie tip: 7. Zorg voor de perfecte mimiek
Conversie optimalisatie tip: 8. Bouw aan overtuigingskracht
Conversie optimalisatie tip: 9. Zorg voor aantrekkelijke navigatie-items
Conversie optimalisatie tip: 10. Vertel de bezoeker wat hij moet doen
Conversie optimalisatie tip: 10a. Richt je op kwalitatieve bezoekers

1. Spreek de doelgroep aan
Conversie optimalisatietip 1: een altijd werkende methode om een goede indruk te creëren, is het aanspreken van de bezoekers van jouw website / webshop. Niet door ‘Welkom op onze website’, maar door het kort benoemen van dilemma’s / onderwerpen waar jouw bezoeker mee bezig is.

Je spreekt hem / haar aan en je kweekt herkenning. Voorbeeld: ‘Je bent eigenaar van een website/ webshop en je hebt het gevoel dat er meer in zit?’ De doelgroep aanspreken en inspelen op zijn dilemma's maakt de landing al een stuk zachter!

2. Maak duidelijk wat de USP’s zijn
website conversie

Bij heel veel websites en webshops wordt vaak alleen gecommuniceerd over wat er aangeboden wordt. Maar als je je realiseert dat een bezoeker via Google een aantal sites snel bekijkt (een eerste sitebezoek duurt gemiddeld 7 seconden), dan wil je deze bezoeker in één oogopslag vertellen waarom hij hier moet bestellen / informatie moet aanvragen.

Het verwerken van de belangrijkste (liefst maximaal 4) USP’s in de header of op een andere prominente plek zorgt ervoor dat mensen direct ‘snappen’ waar het bij deze website / webshop om gaat. Een belangrijk punt om de conversie van je shop te optimaliseren: onderscheidend vermogen laten zien! 

3. Doseer de content
Als je je realiseert dat een nieuwe bezoeker van je website / webshop gemiddeld in 7 seconden bepaalt om te blijven of om te gaan, dan is het niet handig om hele lappen tekst (vooral op de homepage) of heel veel informatie(blokken) te presenteren. Die lappen tekst gaan ze wel lezen als je ze hebt overtuigd om te blijven. Daarom is het van essentieel belang om als onderdeel van conversie verhogen de belangrijkste landingspagina's overzichtelijk en helder te maken. De verdieping komt daarna!

4. Zorg voor topdesign
conversie verhogen

Conversieoptimalisatie tip 4: een website / webshop die er slordig uitziet, waar het logo ontbreekt, of waar zoveel kleuren door elkaar heen gebruikt worden dat het niet meer serieus overkomt, maakt geen schijn van kans. Een bezoeker heeft een 'onbewust oog' voor zaken die niet kloppen. Aandacht besteden aan een passend webdesign is een voorwaarde voor een goede eerste online indruk. Een gouden randje is niet nodig, maar een net en professioneel design zeker wel.  Conversie optimalisatie zit in al deze punten.

5. Maak duidelijk wat jouw propositie is
Deze conversie optimalisatietip geldt vooral voor websites. Webshops slagen er meestal goed in (door afbeeldingen van productaanbod etc.) helder te maken wat er te koop is. Websites (zeker als het gaat om diensten) hebben hier vaak moeite mee. Een titel voor de website presenteren en ook een goede slogan zijn prima hulpmiddelen om ‘in één oogopslag’ duidelijk te maken waar het bij jouw website / webshop om gaat. Hoe concreter, hoe beter! 

6. Bied “over de streep-trekkers aan”
Naast het feit dat bezoekers graag willen weten waar ze zijn, wat ze kunnen verwachten, wat en waarom ze hier zouden moeten converteren, is het van groot belang om nieuwe bezoekers 'over de streep trekken'. Je wilt ze kennis laten maken, hun de ultieme klantervaring bieden… zodat ze vaker terugkomen en loyaal worden aan de website / webshop van jouw bedrijf. Hier zijn heel veel manieren en methoden voor. 

7. Zorg voor de perfecte mimiek
Conversie optimalisatie tip 7 gaat over snappen: als je wilt dat bezoekers binnen enkele seconden snappen waar het in zijn totaliteit om gaat, dan is het belangrijk om de indeling van de website / webshop zo te maken dat bezoekers in één oogopslag de website / webshop kunnen scannen en begrijpen. Sommige homepages staan vaak zo vol met teksten, blokken, afbeeldingen en navigatiemenu’s dat een nieuwe bezoeker door de bomen het bos niet meer ziet. 

De kans dat een bezoeker dan afhaakt, is zeer groot. De perfecte mimiek bevat alle punten die hierboven staan omschreven. Bekijk ook eens voorbeelden van door ons gerealiseerde en (op conversie) geoptimaliseerde websites en webshops.

8. Bouw aan overtuigingskracht
webshop conversie

Wervende webteksten maken lekker nieuwsgierig en bouwen aan overtuigingskracht. Vaak zie je webshops met alleen maar aanbod, zonder een stukje copywriting. Het benoemen van de voordelen, het uitleggen van het onderscheidend vermogen, resultaatgericht schrijven (verkoop gaten, geen boren) en zorgen voor herkenbaarheid…, zorgen voor het beste resultaat. 

9. Zorg voor aantrekkelijke navigatie-items
Als je wilt dat bezoekers langer dan 7 seconden blijven, dan is het noodzaak om voldoende ‘springplanken’ te creëren naar de rest van je website / webshop. Met andere woorden: hoe aantrekkelijker / wervender de navigatie-items op jouw website / webshop zijn, hoe groter de kans dat men hierop doorgaat. Dooddoeners als ‘contact’, ‘producten’, ‘aanpak’ kunnen plaatsmaken voor ‘voordelen’, ‘unieke aanpak’, ‘gratis kennismaking’ etc.!

10. Vertel de bezoeker wat hij moet doen
Naast een wervend en helder navigatiemenu moet je voldoende toegang bieden naar interessante, waardevolle content. Het gebruikmaken van heldere en overtuigende ‘calls to action’ en een slim conversiescript dragen hier absoluut aan bij. Maak het de bezoeker zo makkelijk mogelijk, zodat de drempel om dieper in je website / webshop te gaan zo laag mogelijk wordt.

10 a. Richt je op kwalitatieve bezoekers
De aard / bron waar bezoekers vandaan komen, is een essentieel conversie bepalend element. Sommige webshops scoren 2 tot 3 x zo hoog op bijvoorbeeld organisch dan op andere verkeersbronnen. De kwalitatieve verkeersbronnen adresseren en erop inzetten is bouwen aan conversiegerichte landingspagina's

11 / 12 / 13 / 14 --> en nog veel meer conversie optimalisatie tips
Bovenstaande 10 conversie optimalisatietips geven eenvoudig aan welke mogelijkheden er zijn om de conversie te verhogen. Maar er zijn veel meer invloeden op online conversie optimalisatie. Het is zelfs mogelijk dat je webshop slecht scoort op al deze tips en toch heel goed converteert. Want ook invloeden als concurrentie, breedheid van je focus, leeftijd van je webshop / site (voorlopen of meedoen) etc. bepalen in grote mate hoe jouw website / webshop converteert. 

Conversie optimaliatietraject

Heb jij het gevoel dat de online conversie van jouw website / webshop echt beter kan? Dan bieden wij een op maat aanpak om samen met jullie alle belangrijke conversie optimalisatie verbeterpunten in kaart te brengen, met als doel: online groei realiseren. Kies voor ons conversie optimalisatietraject en zie de conversie stijgen!

resultaten door conversie optimalisatie:

  • Een webshop in de entertainmentindustrie haalt een gemiddelde online conversie van 7% met gemiddeld 400 bezoekers per dag!
  • Een administratiekantoor ging van geen conversies naar wel 10 per maand.
  • Een boekingssite verdubbelde het aantal online boekingen in het eerste jaar, los van alle telefonische aanvragen.
  • Een ICT-bedrijf haalde eerst geen conversies binnen, nu bedraagt het conversiepercentage circa 1,2%.
  • Een internationaal exportbedrijf verkoopt actief via zijn nieuwe website bedrijfsmiddelen van circa € 40.000,- tot wel € 150.000 over de hele wereld, met als eerste contact: de website.
  • Een bedrijf gespecialiseerd in huidverbetering is gestopt met regionaal flyeren, omdat bijna alle aanvragen nu via de website direct binnenkomen.
  • 90% van al onze eigen nieuwe klanten meldt zich aan via onze website.
  • Wil je nog meer voorbeelden?? 
online marketing

Ticket naar

Online Groei
online marketing

Conversie Optimalisatie

Traject
online marketing

Professionele Marketing

Website
online marketing

Professionele Marketing

Webshop
Fotobox
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
filly fashion
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Megamoviestore
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Metzverhuur
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Honeyburst Wine Company
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Kindertypecursus
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Tersa
  • Internationale
  • Marketing
  • Website
Technica-Nova
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Eaglehealthshop
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Technisch Bureau Duspra
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
ib mediation
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Rehomy
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
De Kruipruimte Specialist
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Printnext
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Loading Systems International
  • Professionele
  • Marketing
  • Website

ONLINE MARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)

  030 227 23 23 

Regio Groningen - Zwolle - Breda - Eindhoven - Arnhem

Copyright © 2018 - Online Marketingmachine