030 227 23 23

Onderscheiden met Unique Selling Points (USP's)

unique selling point (USP)

Unique selling point (USP)

Een Unique Selling point (USP) of ook wel een unique selling proposition is een punt van onderscheidende waarde waarmee je jouw webshop of website kan onderscheiden van andere aanbieders!

USP is een instrument uit de totale mix van conversie optimalisatie

Ontstaan unique selling point (USP)

De ‘Unique Selling Points’ (USP) zoals we deze nu kennen, is ontstaan ergens in de jaren '40. Men wilde verklaren waarom sommige reclames succesvol waren. Een Unique Selling Point had toen vooral betrekking op producten en merken. Later werden Unique Selling Points ook gebruikt om diensten en websites van elkaar te onderscheiden. 

USP: onderscheidende kracht

unique selling point USP

Unique Selling Points (USP's) verwijzen naar onderscheidende of unieke kenmerken van producten of diensten of zeker ook van websites en webshops. Het mooiste is om Unique Selling Points niet generiek te definiëren, maar op maat. Dus echt onderzoek te doen wat nu een website of webshop zo uniek en onderscheidend maakt. 

Locatie USP’s op je website / webshop

Het is aan te raden om wanneer je de echt unieke USP’s voor jouw bedrijf of webshop hebt gevonden om deze dan zo in het design te verwerken dat ze altijd zichtbaar zijn. Een veelgebruikte locatie hiervoor is de header. Wanneer daar de belangrijkste USP’s in verwerkt worden dan zijn ze altijd zichtbaar, onafhankelijk van welke pagina de bezoeker zich bevindt. 

Unieke Unique Selling Points (USP's)

Het beste werkt om echt unieke USP’s te vinden en in je webshop / website te verwerken. Hierdoor krijgen nieuwe bezoekers direct al een goed beeld van wat ze kunnen verwachten. Hoe concreter en onderscheidender deze USP’s zijn, des te beter het is. 

Prijs en USP’s

Het is mogelijk dat de prijs van je producten / dienstverlening een Unique Selling Point is, maar meestal liggen echte Unique Selling Points wat dieper. Concurreren op prijs kan een goede strategie zijn, maar meestal zie je dat Unique Selling Points gaan over service, snelheid, unieke propositie, garantie etc. 

Wat zijn de USP’s van mijn bedrijf?

Vaak is het nog best lastig om zelf de Unique Selling Points van je bedrijf in kaart te brengen. Meestal ben je blind voor dit bij je eigen bedrijf te herkennen. Wil je meer uit je webshop / website halen? Dan kunnen wij je hierbij helpen, neem contact met ons op!

WIL JE OOK MEER LEADS, KLANTEN OF ORDERS VIA INTERNET GENEREREN?

Laat ons je hiermee helpen! Dit is onze passie. Vul vrijblijvend onderstaande gegevens in, dan nemen we contact met je op!

online marketing

Optimalisatie Traject

Conversie
online marketing

Marketing lead

Website
online marketing

Optimalisatie Traject

SEO
online marketing

Online Marketing

Consultancy

ONZE KLANTEN

  • “Alle online marketing activiteiten op een goede plek”
  • “Het werkt echt”
  • “Wij zijn trost op het resultaat”
  • “Stop met zoeken”
  • “Ik ben erg tevreden over onze samenwerking”
  • “Eenmaal met Marco om tafel waren wij meteen om”
  • “Deze aanpak werkt”
   

alle referenties

online mARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)
KvK: 30218791
Btw: 100828620B01

T: 030-2272323

   
   

Neem contact op
 

converseo

Conversie Optimalisatie (web effectiviteit) x SEO (meer organische vindbaarheid) = CONVERSEO = Online Groei! 
 

   
   
   

Meer weten?

Copyright © 2019 - Online Marketingmachine