030 737 01 34

Online groei door content marketing!

content marketing
content marketeer

Door: Marco Bouman 

Explosieve online groei door succesvolle content marketing!

Je wilt meer halen uit je website / webshop, maar wat werkt nu wel en wat werkt nu niet? Bloggen, SEO-en, linkbuilden, extra pagina’s aanmaken…Je hebt waarschijnlijk wat gehoord over content marketing, maar is dat dan een effectieve methode?

Ja, en veel meer dan dat!!! Anno 2016 is dit een steeds effectievere manier van kwalitatieve bezoekers aantrekken en deze beter te laten converteren!!!

Met juist opgezette content marketing snijdt namelijk het online mes aan twee kanten: het verhoogt de conversie (online effectiviteit) aanzienlijk en zoekmachines zijn er dol op, zodat je via Google extra stromen organisch verkeer opwekt! Wil jij ook online verder groeien? Lees dan ons artikel over hoe je dit doet met behulp van content marketing! 

Voordat ik in dit artikel een aantal belangrijke contentmarketing ingrediënten de revue laat passeren, wil ik eerst ingaan op de vraag ‘wat is content marketing dan eigenlijk?’.

Wat is ‘content marketing’ eigenlijk?

Er zijn tal van definities te vinden van wat content marketing nu precies is. Zelf leg ik het altijd als volgt uit: ‘content marketing is het creëren, online aanbieden en verspreiden van waardevolle en relevante content (teksten, afbeeldingen, video’s etc.), die zo goed mogelijk aansluit bij wat jouw doelgroep zoekt / waardeert.

Waardevolle content voor jouw publiek!

Content marketing is dus altijd een stuk op maat benadering van jouw bedrijf / webshop naar jouw doelgroep toe. Daarnaast is het belangrijk dat het gaat om waardevolle content (niet de bekende flinterdunne SEO-content, maar unieke content die daadwerkelijk een waardevolle bijdrage levert aan jouw publiek. De tool van de echte content Marketeer!

Hoe kun je dan met contentmarketing explosief online groeien?

Daarover gaat dit artikel! Ik behandel hier de belangrijkste content marketing succesingrediënten. Ze zijn niet uitputtend, maar geven heel goed aan wat er nodig is om succesvol met contentmarketing extra online groei te realiseren! 

De content marketingingrediënten voor aanzienlijk succes:

  1. Start met een goede zoekwoordanalyse.
  2. Zorg voor een succesvol script.
  3. Schrijf vooral over de inhoud, win aan expertise.
  4. Zet je bezoeker compleet centraal!
  5. Geef voorbeelden en illustraties.
  6. Geef en deel kennis.
  7. Interactief in plaats van agressief.
  8. Einden met een passende Call to action.

1. Start met een goede zoekwoordanalyse!

contentmarketing

Content marketing stoelt niet alleen op SEO (organische vindbaarheid), maar vaak blijkt dat bezoekers die via organisch zoeken binnenkomen het meest kwalitatief zijn. In dit licht is een goede zoekwoordanalyse de eerste stap naar succes.

Een goede zoekwoordanalyse vindt niet slechts 1 goed trefwoord, maar juist trefwoorden cirkels: bij elkaar behorende trefwoorden waar ook meervoud / enkelvoud / verbasteringen en synoniemen zijn meegenomen. Zoekmachines anno 2016 snappen dat het hier gaat om dezelfde soort inhoud, waar je al deze termen in een mooi artikel door elkaar heen kunt gebruiken.

De trefwoorden voor dit artikel bijvoorbeeld:

content marketing                      2.400

wat is content marketing              260

contentmarketing                          590

content marketeer                         170

content marketing strategie        140

content marketing bureau           110

content marketing plan                  40

Inzetten op de  trefwoorden die hierboven worden genoemd, zorgt ervoor dat het artikel op meerdere bij elkaar horende trefwoorden goed gevonden kan worden. 

2. Zorg voor een succesvolle content marketingstrategie!

Er van uitgaande dat je contentmarketing wilt inzetten om je online diensten / producten op een nieuwe manier te promoten, is het belangrijk dat de aanvliegroute van je content (lees: artikel, webpagina etc.) succesvol en uniek is. 

Een succesvolle content marketingstrategie gaat volledig over ‘what’s in it for me’ voor jouw doelgroep. Een goed content marketingartikel begint dan met de dilemma’s waar jouw doelgroep mee kampt. ‘Jij houdt van exclusieve wijnen, maar welke past er nu het beste bij jouw smaak?” (voorbeeld exlusieve wijnenshop).

Een richtlijn voor een goede volgorde:

  1. Omschrijf de dilemma’s van je doelgroep
  2. Maak het nog wat erger / bloederiger
  3. Geef aan dat het ook anders kan
  4. En ga los op de inhoud hiervan
  5. En sluit af met een mooie call to action! 

3. Schrijf vooral over de inhoud, win aan expertise

Jouw doelgroep wil antwoorden op zijn vragen. Die wil exact weten hoe het zit, wat hij moet doen, waar hij terecht kan, waarom dingen zijn zoals ze zijn en wat er voor alternatieven zijn. Jouw klant wil weten hoe het zit, vertel hem dat. Ga vooral in op de inhoud en laat hierdoor zien dat jullie de expertise in huis hebben. Want dat zoekt men, altijd!

Goede content marketingartikelen claimen vaak expertise. Omdat ieder bedrijf zijn eigen invulling geeft aan de inhoud / content marketing, ben jij door het goed kwalitatief opzetten van een content marketingplan al snel expert in jouw online landschap!

4. Zet je bezoeker compleet centraal!

Succesvolle content marketing is volledig toegespitst op de bezoeker van jouw webshop / website. Daarbij is het ook belangrijk dat je je realiseert dat jouw doelgroep op zoek is naar informatie die hem verder helpt. Dus wees in zo’n artikel ook erg voorzichtig met commerciële uitingen (harde CTA’s). Dit is prima om te doen, maar dan aan het einde van de content.

5. Geef voorbeelden en illustraties

content marketing

Bezoekers zijn altijd op zoek naar concrete informatie. Hoe praktischer des te beter het te begrijpen valt voor je bezoeker wat je precies bedoelt. Zo kan ik een voorbeeld geven van één van onze klanten die zelf helemaal los gegaan was op het schrijven van inhoudelijke artikelen voor zijn website. Hij kreeg veel bezoekers (10.000+ per maand), maar ze waren zo standaard en informatief, dat hij er nauwelijks leads uit haalde. 

Goed opgezette content marketing werkt. Een lekker waardevol artikel van toch zeker wel 1.000 woorden biedt de lezer maar ook Zoekmachines de mogelijkheid om jullie te leren kennen. En ook zeer zinvol voor de bezoeker en voor Google, om zo’n stuk contentmarketing aan te kleden met mooie afbeeldingen, illustraties, filmpjes. Hoe meer aandacht erop, des te groter de kans tot succes!

6. Geef en deel kennis

Wat je geeft krijg je terug gaat hier zeker op. Vroeger (10 jaar geleden) was men zuinig op het geven / delen van kennis. Maar nu is zichtbaar dat het delen van kennis een krachtige manier is om de klik met je doelgroep te verstevigen. Coolblue doet dit door circa 50 tot 100 gebruikersvideo’s per week te delen. En online marketing websites doen dit door slim opgezette content marketingactiviteiten te ontplooien. 

7. Interactief in plaats van agressief

Succesvolle toegepaste content marketing voert een online dialoog met jouw bezoekers. De content is interactief en zeker in combinatie met verschillende social media ook praktisch interactief. Het staat als het ware haaks op het traditionele reclamedenken, waar er vooral veel gepusht wordt. Goede content marketing is altijd een onderdeel van een pull marketing strategie. 

8. Eindigen met een vriendelijke call to action

Voorbeeld:

Wil jij ook meer kwalitatieve bezoekers naar je website / webshop trekken en met een waardevol stuk content hen interesse wekken en zorgen dat ze beter gaan converteren? Laat je dan door ons content marketing bureau hierbij begeleiden. We hebben al ruim 10 jaar ervaring met contentmarketing en alle nieuw verworven inzichten passen wij hierbij toe.

Ja, ik wil meer weten over de mogelijkheden voor contentmarketing voor ons bedrijf.

Vul onderstaande gegevens in en onze content marketeer neemt binnen 1 werkdag contact met je op!

Contact

online marketing

Ticket naar

Online Groei
online marketing

Conversie Optimalisatie

Traject
online marketing

Professionele Marketing

Website
online marketing

Professionele Marketing

Webshop
De Haan Metaaltechniek B.V.
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Kindertypecursus
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
filly fashion
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Rehomy
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
ib mediation
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
PerTazza
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Honeyburst Wine Company
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Eaglehealthshop
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Technisch Bureau Duspra
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Dockequipment
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Repeatershop
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
AGV Europe
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Tubeclamps
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Printnext
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Tersa
  • Internationale
  • Marketing
  • Website

ONLINE MARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)

Regio Groningen - Zwolle - Breda - Eindhoven - Arnhem

Copyright © 2017 - Online Marketingmachine