030 737 01 34

Online marketing wiki

Onze Online Marketing Wiki biedt een ruim overzicht van begrippen en termen uit de Online Marketing om onze artikelen en diensten beter begrijpbaar te maken!

Alt tag

alt tag
Alt tag komt uit de Search Engine Optimization (seo) wereld
. Alt tag is de naam die je een afbeelding geeft. Omdat zoekmachines geen plaatjes kunnen lezen, lezen ze alleen de naam van het plaatje. 

Daarom is het altijd verstandig (zeker op belangrijk instappagina’s) om foto’s en afbeeldingen de juiste naam (met trefwoord erin) mee te geven. Hiermee vergroot je de zoekwoorddichtheid van deze pagina waardoor je sneller hoger in Google kunt komen. 

Lees ook ons artikel: snel en succesvol hoger in Google.

Ankertekst

ankertekst
Ankertekst is een begrip dat vaak gebruikt wordt bij linkbuilden.
Naast het feit dat meer linkjes naar een pagina / website positief bijdraagt aan de online vindbaarheid, is de naam van het linkje (Ankertekst) ook zeer belangrijk. 

Stel je wilt een pagina beter gevonden laten worden op ‘nagelstudio Almere’ dan zijn linkjes met deze tekst (ankertekst) zeer krachtig om in Google hoger te komen. Want de tekst in de link zegt al waar de pagina over gaat. 

Lees ook ons artikel: snel en succesvol hoger in Google.

Backlinks

backlinks
De term 'backlinks' wordt veelal gebruikt bij linkbuilden (aanvragen van links naar jouw website of webshop toe).
Een backlink is een link van een ander domein naar jouw website / pagina toe. Hoe meer backlinks jouw website als geheel heeft of een pagina afzonderlijk, des te populairder is deze site of pagina. 

En populariteit is een belangrijke graadmeter voor hoe je website / pagina gevonden wordt in Google. Sites zonder backlinkprofiel (dus wel online maar er verwijst geen andere website naar) zullen niet of nauwelijks organisch (via zoekmachines) vindbaar zijn.

Bouncepercentage

bounce percentage
Het bouncepercentage (voorheen 'weigeringspercentage') is het percentage bezoekers dat na 'instappen' op de website maximaal 1 pagina leest, en dus niet doorklikt!

Niet-instappagina's (pagina's waar geen bezoekers op binnenkomen) hebben altijd een bouncepercentage van 0,00%. Een hoog bouncepercentage betekent dat de pagina niet goed aansluit bij de advertentie of koppeling die verkeer naar de pagina leidt (bron: Google informatiecentrum). Of duidt op niet kwalitatief bezoek.

Via Google Analytics kun je eenvoudig bij 'inhoud' een standaard rapport raadplegen waarop de instappunten aangegeven staan. Handig om te weten waar jouw bezoekers op binnenkomen. Als vuistregel voor een gezonde website hanteren wij een bouncepercentage van circa 30 - 40%.

Is dit percentage (veel) hoger dan sluit de content niet aan op de verwachtingen van de bezoeker!

Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Call to action

call to action
Een verzoek om actie (call to action) dat de webshop / website bezoeker aanzet om een gewenste actie uit te voeren.
Voorbeelden: download onze brochure, meld je nu aan voor onze nieuwsbrief, nu bestellen etc.

Call to action op iedere pagina

Het mooiste is dat iedere pagina in je webshop / website een dergelijke call to action bevat. Hiermee creëer je zelf het pad voor jouw bezoekers. De meeste calls to action worden met een button weergegeven, het is ook mogelijk om te werken met tekstlinks.

Meer weten? Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Content doseren

content doseren
De regel geldt nog steeds: ‘content doseren is king’.
Alle zoekmachines zijn dol op content, op waardevolle content. Content in deze context kunnen zijn: teksten, afbeeldingen of video’s. Het best uitgelezen worden teksten door de zoekmachines. 

Dat content 'king' is betekent niet dat je je hele webshop / website vol moet proppen met content. Veel pagina’s hebben is prima, hoe meer hoe beter. Maar bij content doseren gaat het er juist om dat je de content gepast aanbiedt zodat bezoekers er niet over struikelen. 

Content doseren: veel content met behoud van overzicht

Dit kan door te werken met diverse navigatie (sub) menu’s of door dieplinken in content over dieperliggende informatie. Content doseren betekent veel content aanbieden maar je website lekker rustig en overzichtelijk houden.

Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie. 

Content marketing

content marketing
Zoekmachines zijn dol op content marketing. En als het goed is jouw bezoekers ook
. Of je nu een website of een webshop hebt, bezoekers zijn op zoek naar een product of een dienst. Ze zijn op zoek naar content. 

Content marketing: voor de bezoeker en Google

Daarom is het van uitermate belang om goed na te denken naar welke content men op zoek is. Want content is aan de ene kant belangrijk om je bezoeker te overtuigen van jouw aanbod, aan de andere kant is content uitermate geschikt om de vindbaarheid van jouw online propositie te verhogen. 

Bij het realiseren van online marketingmachines stellen wij altijd een content marketingplan op, waarbij we werken vanuit de strategie naar de uiteindelijke opbouw en invulling van de content voor de betreffende webshop / website.

Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Conversie

conversie

Conversie in deze context (bij websites &webshops) betekent het percentage bezoekers dat reageert naar aanleiding van het online bezoek. Dit kan op bijvoorbeeld de volgende manieren: informatie aanvragen, aanmelden nieuwsbrief, formulier invullen, bestellen, telefonisch contact opnemen en registeren bij downloaden. Centraal bij deze vorm van conversie staat dat de bezoeker gegevens achterlaten.

In Google Analytics kunnen doelpagina's worden ingesteld (bedanktpagina's na een aanmelding), zodat precies gemeten kan worden hoe hoog de conversie van je website of webshop is. 

Wat is het gemiddelde conversiepercentage?

De meeste mkb-websites & -webshops hebben een conversiepercentage tussen de 0,8 en 2,5%. Zodra een website volledig is geoptimaliseerd, kan een conversiepercentage oplopen tot wel 4% of hoger. 

Meer over dit onderwerp: 10 gouden conversie optimalisatie tips.

Conversiepercentage

conversie percentage

Het conversiepercentage is een online marketing kengetal dat aangeeft hoeveel procent van de online bezoekers converteert. Het is aan de website / webshop eigenaar zelf om te bepalen wat hij onder conversie verstaat. 

Bij een B2B website is bijvoorbeeld de aanvraag van informatie een conversie punt (ook wel doelbestemming genoemd) en bij een webshop is het een bezoeker die succesvol zijn betaling heeft voltooid. In Google analytics kunnen deze doelen worden ingesteld zodat automatisch het conversiepercentage berekent wordt.

Meer weten? Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Conversie barometer

conversie barometer
De conversie barometer is een continue onderzoek naar conversie binnen het MKB
. In 2010 zijn we met dit onderzoek gestart met als doel zoveel mogelijk informatie over conversie uit de markt in kaart te brengen. 

Momenteel hebben er al meer dan 500 website- en webshopeigenaren deelgenomen aan de conversie barometer van ons online marketing bureau. Hieruit komt erg veel waardevolle informatie over de beïnvloedende factoren. 

We willen je vragen ook mee te doen aan de conversie barometer. Je ontvangt als beloning onze whitepaper 25 online resultaat verhogers!

Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Conversiekracht

conversie kracht
De mate waarin een website erin slaagt om bezoekers succesvol conversie te laten genereren naar aanleiding van hun bezoek aan een website wordt conversiekracht genoemd. 

Conversiekracht hangt af van heel veel interne en externe factoren. De belangrijkste interne factoren zijn: focus in doelgroep, onderscheidend vermogen, online vertrouwen, klantgerichtheid, overtuigingskracht, leesbaarheid, design, gebruiksvriendelijkheid en de mate waarin conversietools worden gebruikt. 

Meer uitgebreide informatie over deze interne conversiefactoren of lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Conversie optimalisatie

conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is een proces waarmee nagestreefd wordt om het online conversie-percentage te verhogen. Conversie optimalisatie is een continue proces. Zodra de organisatie of markt verandert of groeit dient de website of webshop hierop aangepast te worden. 

Daarnaast kunnen veel zaken direct goed ingevuld worden, maar vaak blijkt dat de praktijk pas echt uitwijst welke conversiepaden en tools goed werken en welke niet. Conversie optimalisatie heeft betrekking op alle aspecten van je website: de techniek, teksten, indeling, beeldgebruik, strategie, linkbuilding, landingspagina’s en ga zo maar door.

Lees ook ons artikel: 10 gouden conversie optimalisatie tips!

Conversiepaden

conversie paden
Zeker als een website of webshop al langer bestaat worden de conversiepaden steeds zichtbaarder.
Een conversiepad bestaat uit een aantal bezoekers punten van instappunt tot behalen van het einddoel. 

Het inzichtelijk krijgen en maken van conversiepaden kan zeer veel waardevolle informatie opleveren, waarmee de rest van de website en traffic kanalen geoptimaliseerd kan worden. Binnen Analytics zijn al standaard rapporten beschikbaar die per instappunt of zoekwoord de conversie in kaart brengen.

Lees ook ons artikel: 3 conversiepaden om van bezoekers klanten te maken of het artikel 10 gouden conversie optimalisatie tips.

Conversietool

conversie tool
Een conversietool is niets anders dan een online instrument om nieuwe bezoekers van je webshop of website op een laagdrempelige manier aan te zetten tot conversie
. Het gemiddelde conversiepercentage van een mkb-website bedraagt circa 1%, dus 99% verlaat jouw website zonder iets te doen. 

Een conversietool zet aan tot converteren!

Met dit in ons achterhoofd werken wij altijd met conversietools om juist dit hoge verlatingspercentage te verlagen. Wat kunnen we nieuwe bezoekers aanbieden? Gratis of tegen een laag bedrag, zodat ze toch over gaan tot converteren? 

Dit is voor iedere webshop / website weer anders, maar dit goed oppakken, bedenken en implementeren zorgt voor een hogere conversie en een prima eerste kennismaking met een toekomstige klant!

Meer weten? Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Drupal

drupal
Drupal is een opensource programmeertaal dat wereldwijd wordt gebruikt voor het realiseren van websites en webshops
. Drupal is de grootste speler in dit opensource gebied. 

Ons online marketing bureau realiseert alle nieuwe websites en webshops in Drupal. Het grote voordeel van Drupal is dat iedere programmeur de mogelijkheid heeft om ontwikkelde features te delen. Hierdoor bestaan er zoveel waardevolle modules waardoor het implementeren steeds eenvoudiger wordt. 

En omdat Drupal door zoveel ontwikkelaars wordt gebruikt, getest en uitgebreid, zijn de websites gebouwd in Drupal zeer solide en betrouwbaar.

Lees ook ons artikel over klanten werven.

Focussen

focus
Focussen heeft alles te maken met de internet marketing strategie die je hanteert
. Ons online marketing bureau gaat niet vaak uit van concurrentie, maar juist van nichemarketing. Het focussen (voornamelijk op doelgroep) zorgt ervoor dat er maar weinig aanbieders zijn die zich ook op deze doelgroep richten. 

Daarnaast heeft online focussen een positieve bijwerking: namelijk dat het inrichten van je website of webshop heel gericht plaats kan vinden. Waardoor je content marketing strategie erg scherp wordt.

Dit is erg positief en overtuigend naar bezoekers toe en tegelijkertijd ideaal als SEO-strategie. Lees ook ons artikel: succes door focus of het artikel succesvol online klanten werven!

Footer

footer
Een footer is een breed vlak onder een website of webshop.
 In websites komt een footer steeds vaker voor. De footer is namelijk de ideale locatie om een aantal belangrijke pagina’s binnen je website op te nemen en extra communicatie te doen over bijvoorbeeld de contactgegevens van je bedrijf of over de belangrijkste blogberichten. 

Een footer is ideaal voor online vindbaarheid

Daarnaast is een footer een ideaal instrument om SEO on page (op de website zelf) te optimaliseren. Want in deze footer kun je linkjes plaatsen naar voor jouw website belangrijke (landings) pagina’s. 

Omdat de footer onder aan je website zit, is deze niet echt bedoeld voor bezoekers maar meer voor Google. Via de footer kun je sturen met trefwoorden en pagina’s wat de vindbaarheid absoluut ten goede komt.

Bekijk ook voorbeelden van door ons gerealiseerde websites / webshops met footer!

Gebruiksvriendelijkheid

gebruiksvriendelijkheid
Gebruiksvriendelijkheid ofwel usability. Als een bezoeker makkelijk de weg kwijt raakt op je website dan vormt dit een drempel om hem te laten vinden wat hij zoekt
. Het werken met heldere navigatiemenu’s en overige menustructuren bieden bezoekers houvast. 

Een slim websitescript (wireframe) zorgt ervoor dat er op voorhand nagedacht wordt over navigatiemenu’s en navigatiepaden. Daarnaast zijn er tal van gebruiksvriendelijkheid tools, zoals een kruimelspoor, sitemap, zoekfunctie etc. die bijdragen aan de totale gebruiksvriendelijkheid van jouw website.

Lees ook ons artikel over gebruiksvriendelijkheid / Usability of het artikel over conversie optimalisatie!

Google description

google description
De Google description is de omschrijving die Google in haar zoekresultaat weergeeft.
De meeste CMS-systemen hebben de mogelijkheid om per pagina deze description in te stellen. Zeer belangrijk vooral voor pagina’s waarmee je organisch goed gevonden wilt worden. 

De Google Description maakt deel uit van alle SEO-variabelen. Het is dus zaak dat het trefwoord waarop je gevonden wilt worden met desbetreffende pagina voorkomt in de description. Of wellicht 2 keer voorkomt, dit telt vaak extra mee voor Google. 

Daarnaast kan een goed opgezette Google description ook een call to action bevatten, waardoor de description extra aantrekkelijk wordt voor bezoekers om op te klikken.

Lees ook ons artikel: snel en succesvol hoog in Google!

H1 tag

h1 tag
H1 tag is een begrip uit de Search Engine Optimization (SEO
). De H1 tag wordt ook wel de titel tag genoemd. Deze H1 tag wordt als zeer belangrijk beschouwd door Google. De zoekmachine robots lezen deze tags als eerste uit. 

Een beetje website met CMS heeft de mogelijkheid om per pagina deze H1 tag in te stellen. Zeker belangrijk voor pagina’s waarop je graag gevonden wilt worden (landingspagina’s). Zorg in ieder geval dat het trefwoord erin zit of dat de H1 tag puur uit het trefwoord bestaat.

H2 tag

h2 tag
H2 tag is een begrip uit de Search Engine Optimization (SEO).
De H2 tag wordt ook wel kop tag genoemd. Deze H2 tag wordt als belangrijk beschouwd door Google. Deze H2 tag wordt gebruikt in teksten om kopjes weer te geven. 

Een beetje website met CMS heeft de mogelijkheid om per pagina deze H2 tag in te stellen. Zeker belangrijk voor pagina’s waarop je graag gevonden wilt worden (landingspagina’s). Zorg er dan voor dat je kopjes van je alinea’s zo instelt dat het trefwoord hierin wordt vermeld.

Header

header
De header is vlak bovenaan de website. Hierin wordt het logo weergegeven en een eventuele slogan (zeker aan te raden) en daarnaast kan de header perfect gebruikt worden voor een stuk positionering. 

Als ons online marketing bureau online marketingmachines realiseert, dan gebruiken we altijd de header om met weinig woorden het verhaal te vertellen. Zodat een nieuwe bezoeker direct snapt waar hij is, wat het onderscheidende vermogen is en of hij tot de doelgroep behoort. 

Het mooie van een header is dat deze op iedere pagina zichtbaar is, dus ook bijvoorbeeld op niet-homepage landingspagina’s. Ook wordt de header vaak gebruikt om aantrekkelijke aanbiedingen / conversietools weer te geven.

Bekijk ook door ons gerealiseerde websites en webshops met header of lees ons artikel over klanten werven!

Interactive design

interactive design
Interactive design is een mooi woord voor website / webshop indeling.
Een bouwtekening zou je kunnen zeggen (ook wel wireframe of vlakverdeling genoemd). De opzet die vooraf wordt bedacht en wordt gebruikt bij het vormgeven van de website (webdesign) en bij de technische realisatie. 

Wanneer wij online marketingmachines realiseren werken we altijd met interactive design. Dit biedt namelijk veel voordelen. Zo wordt voor de opdrachtgever vooraf al inzichtelijk hoe zijn nieuwe website er ongeveer uit gaat zien. 

Daarnaast is het ideaal om te realiseren aan de hand van bouwtekeningen. Deze dienen ook eerst goedgekeurd te worden alvorens gestart wordt met de realisatie. Helderheid vooraf en snelheid tijdens het realisatieproces.

Bekijk ook hoe wij interactive designs samenstellen of lees ons artikel 10 gouden conversie optimalisatie tips.

Internet marketing strategie

internet marketing strategie
Een internet marketing strategie is de ontwikkelde koers om online nieuwe klanten te werven.
Vaak wordt gedacht dat een marketing strategie gelijk is aan een internet strategie, maar dit is vaak niet het geval. 

Bij het ontwikkelen van een internet strategie wordt heel helder geformuleerd wie de doelgroep is (de bezoekende doelgroep en de beslissende doelgroep) en zo wordt er aandacht besteed aan de conversie strategie die deel uit maakt van de internet marketing strategie. 

Daarnaast wordt er rekening gehouden met de online concurrentie. Welke zaken kunnen het best benadrukt worden zodat jouw nieuwe website / shop zich direct onderscheid van anderen? Al deze elementen samen vormen de ultieme internet marketing strategie voor jouw bedrijf! 

Lees ook onze artikelen: de ultieme internet marketing strategie en succesvol online klanten werven.

Instappunten

In het statistieken programma van Google ‘Google Analytics’ bestaat de mogelijkheid om rapporten te raadplegen of te maken die de instappunten van jouw website of webshop inzichtelijk maken.

Een instappunt is een pagina waar een bezoeker op binnenkomt. Zeer waardevolle informatie. Vaak wordt gedacht dat de meeste bezoekers binnenkomen op de homepage, maar dit is bijna nooit het geval. 

Het inzicht krijgen in deze instappunten geeft mogelijkheid om te gaan analyseren. Welke instappunten zijn kwalitatief (hoge sessieduur) en welke helemaal niet. Analyseren en sturen zorgt ervoor dat je steeds kwalitatievere bezoekers aantrekt en steeds kwalitatiever content voorschotelt. Dit is waar conversie om draait!

Wil jij ook klanten werven via internet? Lees dan ons artikel succesvol online klanten werven.

Klanten werven

Je zou kunnen zeggen de term 'klanten werven' weinig behoefte aan uitleg nodig heeft. Dat is ook zo. Toch willen we aangeven wat wij onder ‘klanten werven’ verstaan. Het ‘werven’ geeft al het karakter aan. Het ‘werven’ benadrukt de manier waarop. 

Klanten werven: pull marketing in optima forma

Klanten werven is een proces waarbij een bezoeker via je website of webshop zich identificeert. Pull marketing in optima forma. Je jaagt bezoekers niet op, je gebruikt geen agressieve methoden, maar op een vriendelijke manier overtuig je bezoekers die zich uiteindelijk ‘vanzelf’ aanmelden. Dat is onze definitie van klanten werven.

Wil jij ook klanten werven via internet? Lees dan ons artikel succesvol online klanten werven.

Kleur bekennen

Kleur bekennen is een onderdeel van het ontwikkelen van een succesvolle internet marketing strategie. Kleur bekennen is niets meer of minder dan een stukje markt claimen voor jouw bedrijf.

Kies je voor het stukje waar alle (online) collega’s voor kiezen? Of doe je het echt anders? Of wil je het echt anders gaan doen? Geen grijze muis maar een andere benadering die voor jouw klanten interessant is. Dat verstaan wij onder kleur bekennen. 

Hoe meer het lukt om dit te kiezen en online door te voeren, des te krachtiger je online propositie wordt. Natuurlijk is het een proces van vallen en opstaan totdat je gekozen kleur staat als een huis en zijn vruchten afwerpt!

Lees ook onze artikelen: de ultieme internet marketing strategie of succesvol online klanten werven!

Kruimelpad

Het is mogelijk om je website te voorzien van een kruimelpad. Vaak wordt deze weergegeven bovenaan (onder de header). Het kruimelpad geeft het pad aan van home naar de pagina waar je bent. 

Dit heeft als voordeel dat een bezoeker sneller snapt waar hij is en ook sneller deze weg kan terugvinden. Daarnaast is het weer een erg mooi instrument om ook hier weer het trefwoord terug te laten komen en te werken aan de online vindbaarheid van iedere pagina van je website.

Kwaliteitsscore

Iedereen die wel eens met Google AdWords heeft geadverteerd, is wellicht het begrip ‘kwaliteitsscore’ tegengekomen. De kwaliteitsscore is een score, die door Google wordt gegeven aan een Google AdWords campagne / advertentiegroep.

Hoe beter een advertentie aansluit bij de zoekwoorden, hoe beter de landingspagina aansluit bij de zoekwoorden. En hoe hoger bijvoorbeeld de CTR (Click Through Rate), des te hoger de kwaliteitsscore in Google. Wat doorgaans betekent dat de prijs per klik zakt.

Ook bij organische zoekresultaten hanteert Google een kwaliteitsscore, alleen deze is niet zichtbaar. Maar als je let op kengetallen als doorklikpercentage, gemiddelde sessieduur,de maten van SEO on page optimalisatie en sessieduur…, dan kom je een heel eind in de juiste richting.

Landingspagina

Een landingspagina is een pagina waarop je goed gevonden wilt worden of al goed gevonden wordt op één of meerdere trefwoorden. Dit kan de homepage zijn, maar als je op meerdere trefwoorden gevonden wilt worden dan is het raadzaam om met landingspagina’s te werken. 

Een landingspagina kan een bestaande pagina zijn die op een bepaald trefwoord wordt geoptimaliseerd. Of een geheel nieuwe pagina die voldoet aan alle SEO-richtlijnen zodat deze helemaal klaar is om hoog in Google te verschijnen. 

Een succesvolle landingspagina heeft het trefwoord in de URL, de Page title, de Google description, de H1 tag, de H2 tags, de content en in de alt tag van de plaatjes etc. 

Lees hoe wij conversiegerichte SEO landingspagina’s opstellen!

Linkbuilding

Linkbuilding is het werkwoord voor het aanvragen van externe links. Hoe meer externe links er naar jouw website wijzen hoe populairder je website wordt. En deze populariteit is een erg belangrijk onderdeel uit de Google formule die bepaalt waar jouw pagina in het zoekresultaat wordt weergegeven. 

Linkbuilden heeft heel veel te maken met trefwoorden. Je wilt niet alleen maar linkjes aanvragen om links te hebben, nog mooier is het als de linkjes die je aanvraagt (aan laat vragen) het trefwoord als ankertekst bevatten. 

Over linkbuilding valt een boek te schrijven en tegelijkertijd realiseren wij ons dat dit een absoluut specialisme is. Wil je hier meer over weten? 

Lees dan ons artikel: snel en succesvol hoog in Google!

Marketingmateriaal

Bij dee meeste mkb-websites / -webshops ontbreekt het aan marketingmateriaal. Vaak gaan websites of teksten over het proces (hoe het werkt) en niet over het resultaat (de benefits). Gebruik maken van marketingmateriaal plaatst je website / webshop in een geheel ander perspectief. 

De elementen van marketingmateriaal die hiervoor zeer goed gebruikt kunnen worden zijn:

  • De slogan onder het logo
  • De titel van je website / webshop
  • Het neerzetten van de belangrijkste USP’s
  • Een krachtige homepage tekst
  • Wervende navigatie-items
  • Prikkelende websiteteksten
  • Etc.

Lees ook ons artikel: 5 tips voor overtuigend marketingmateriaal of het artikel over conversie optimalisatie!

Metatags

Metatags is een woord dat veel gebruikt wordt in de Search Engine Optimization wereld. De metatags zijn de elementen van een pagina die belangrijk gevonden worden door zoekmachines en vrijwel altijd als eerste worden uitgelezen. De invulling van de metatags bepaalt dus voor een groot deel welke positie jouw pagina in de zoekresultaten krijgt. 

De metatags zijn: de Page title, de description, de URL, de Keywords en de H1 en H2 tags. De meeste CMS-systemen bieden de mogelijkheid om deze metatags per pagina handmatig in te stellen. 

Als je dit doet dan is het raadzaam om overal het trefwoord juist in te plaatsen en te zorgen dat het geheel er goed uit ziet. Meestal duurt het een aantal dagen voordat Google de ingestelde tags weergeeft in de zoekresultaten.

Not provided

Voor diegene die wel eens Google Analytics raadpleegt, zal het zeker opgevallen zijn dat Google vrijwel geen zoekwoorden meer laat zien, maar alleen ‘not provided’.

Tot 2013 werden alle zoekwoorden getoond, zodat het heel goed mogelijk was om te sturen om de kwaliteit van de woorden. Trefwoorden met een lage bounce, een hoge sessieduur en een goed conversiepercentage (als dit als doel is ingesteld) geven uiterst belangrijke stuurinformatie.

Dit is helaas niet meer mogelijk. Wel kan er met behulp van de Webmasterhulpprogramma's inzicht gekregen worden via welke trefwoorden bezoekers binnenkomen. Alleen is een en ander niet te koppelen aan het gedrag (bounce, duur, conversie van een bezoeker).

Onderscheidend vermogen

Veel meer dan in de offline marketing (waarbij regio, bekendheid en loyaliteit nog een grote rol spelen) is het online belangrijk dat je onderscheidend vermogen bezit. Mensen die zoeken op internet bepalen vaak binnen luttele seconden of jouw website of webshop interessant is of niet. 

Ben jij net als al die anderen? Heb jij niets meer te bieden? Is het enige instrument de prijs of de service (lekker generiek)? Of lukt het je om echt onderscheidend vermogen te vinden en door te pakken in iedere pixel van je website? 

Websites die hierin slagen hebben vaak geen last meer van concurrentie, omdat ze zo onderscheidend zijn dat er geen andere aanbieder is die hetzelfde aanbiedt. Onderscheidend vermogen kan worden gevonden in: doelgroep, aanbod of bijvoorbeeld werkwijze. 

Lees in dit verband ook ons artikel: de ultieme internet marketing strategie of ons artikel over klanten werven!

Online doelgroep

Een online doelgroep verschilt vaak van de reguliere doelgroep van jouw bedrijf. Online hebben we te maken met verschillende doelgroeprollen. Vaak is de bezoeker niet de koper of aanvrager en soms is de aanvrager weer niet de beslisser of de gebruiker. 

Het is heel raadzaam, vooral voor B2B-websites, om je te verdiepen in de verschillende doelgroeprollen die worden gespeeld. Rekening hiermee houden in je website in termen van tone of voice, aanspreekwijze, design en argumenten kunnen het succes van je website maken of breken.

Meer weten? Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Online interactie

In deze context wordt met online interactie bedoeld de mate waarin je website wisselwerkingen tussen meerdere partijen faciliteert. Voorbeelden: een blog, gastenboek, recensies plaatsen, online vragen stellen, chatten en het inzetten van social media etc. 

Deze wisselwerking kan plaatsvinden tussen de eigenaar van de webshop en zijn klanten en bezoekers, maar ook tussen deze groepen onderling. Des te beter de online interactie is gefaciliteerd des te transparanter je als website / webshop naar buiten treed. Een goede online interactie heeft positieve invloed op de betrouwbaarheid van jouw online propositie.

Meer over dit onderwerp: 10 gouden conversie optimalisatie tips.

Online leesbaarheid

Online Leesbaarheid is een maat voor begrijpelijkheid en duidelijkheid van geschreven tekst. Belangrijke parameters hierbij zijn zinslengte, woordlengte, de relatieve complexiteit van zinsstructuren, lettertype, letterafmeting, kleur, vormgeving etc. 

Bij online leesbaarheid is het tevens belangrijk dat teksten ‘gescand’ kunnen worden. De meeste bezoekers van je website lezen niet of weinig. Dus hoe beter de teksten op jouw website aangeboden worden en leesbaar zijn, des te beter het lukt om jouw bezoeker dat te vertellen dat voor hem nodig is.

Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Online overtuigingskracht

De meeste mkb-websites scoren laag op online overtuigingskracht. Vaak zie je termen als ‘over ons’ of ‘meer informatie’ en ellenlange teksten over procedures en werkwijzen. Wat vaak vergeten wordt is dat bezoekers maar naar een ding zoeken: naar een oplossing voor hun probleem! 

Websites die wel hoog scoren op overtuigingskracht starten vaak met het benoemen van de dilemma’s waar hun bezoekers mee spelen, vertellen hen dat het opgelost kan worden en welke rol zij daarbij kunnen spelen. Lekker loopje van probleem naar aantrekkelijke oplossing. 

Het plaatsen van je website in een overtuigend marketingperspectief doet wonderen. Bezoekers blijven langer, bezoeken meer pagina’s en converteren!

Meer over dit onderwerp: 10 gouden conversie optimalisatie tips.

Online mimiek

Online Mimiek is een gelaatsexpressie en is het gevolg van de samentrekking van bepaalde gelaatsspieren en wordt beschouwd als een van de vormen van niet-verbale expressies van emoties. 

Ondanks dat een webshop (site) geen gelaatsspieren heeft, gebruiken we graag deze term om aan te geven wat een webshop (site) ons voor eerste indruk geeft. Welke signalen geeft bijvoorbeeld een homepage aan een nieuwe bezoeker? 

Heel belangrijk bij een succesvolle mimiek is de rode draad erachter. Dat alle elementen die men ziet samenhangen, zowel in beeld als in tekst.

Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Online marketingmachine

Een online marketingmachine is een website of webshop die eenvoudig kwalitatieve bezoekers aantrekt en deze omzet naar aanvragen, prospects en uiteindelijk nieuwe klanten. 

Een online marketingmachine is meer dan een stukje techniek. Het is een complete bundel van alle noodzakelijke online marketing elementen die samen het verschil maken. 

Inbegrepen: strategie, wervende webteksten, wireframes, landingspagina’s, trefwoordenanalyse, linkbuilding, professioneel webdesign, conversietools etc. Het belangrijkste is dat alle elementen met elkaar in evenwicht zijn. 

Bekijk hier een aantal door ons gerealiseerde online marketingmachines of lees ook het artikel over conversie optimalisatie.

Online verleiden

Een bezoeker die lang op een website blijft wordt (vaak zonder dat hij het bewust door heeft) online verleid. Dat wat hij leest spreekt hem aan. Online verleiden is een kunst van aanbieden van content met aantrekkingskracht. 

Dit heeft absoluut te maken met het kunnen schrijven met een vlotte pen, maar veel meer zaken spelen erbij online verleiden een belangrijke rol. 

Zo zijn naast prikkelende teksten ook belangrijk: de focus, de strategie, het onderscheidende vermogen, de gebruiksvriendelijke werking van de website en natuurlijk de uitstraling (webdesign). Online verleiden zorgt voor conversie!

Lees meer over klanten werven via internet.

Online transparantie

Conversie, iets aanvragen, een bestelling doen, een contactformulier invullen… vindt alleen plaats als een bezoeker de boel vertrouwt, oftewel, als er sprake is van online transparantie. Komt de website geloofwaardig over? Weet ik wie er achter zitten? Kan ik makkelijk met ze in contact treden? Zijn ze ook actief in social media? 

Online transparantie bieden is open kaart spelen met je bezoeker. Hij wil weten wie er achter deze website / webshop zit. Hoe meer informatie je hem kunt bieden, des te hoger jouw website ‘scoort’ op online transparantie, lees betrouwbaarheid!

Lees ook ons artikel over klanten werven.

On page optimalisatie

On page optimalisatie is een term die vaak gebruikt wordt in Search Engine Optimization. Aan de ene kant is populariteit belangrijk door het verkrijgen van veel backlinks. Aan de andere kant is het zaak om je website ‘on page’ helemaal strak en SEO geoptimaliseerd te hebben. 

Het consequent invullen van alle metatags en SEO-variabelen zorgt dat de juiste trefwoorden in de juiste hoeveelheid worden geïntegreerd. Ook interne linkjes met trefwoorden erin en plaatjes met trefwoorden erin dragen bij aan de perfecte on page optimalisatie.

Lees ook ons artikel: succesvol en snel hoog in Google of ons artikel 10 gouden conversie optimalisatie tips

Overall CMS

Veel mensen zullen het begrip 'overall cms' nog niet kennen, het is namelijk een begrip dat wij zelf een aantal jaren geleden in het leven hebben geroepen. Het is een begrip dat wij gebruiken voor een flexibele manier van werken met een CMS (Content Management Systeem).

Met veel CMS-systemen is het mogelijk om alles per pagina en navigatiemenu te beheren. Maar hoe je het ook wendt of keert, er is vaak een groot aantal elementen dat niet beheerbaar is via het CMS. Dit hebben wij wel beheerbaar gemaakt in het systeem waar wij mee werken (Drupal) en dit noemen we de 'Overall'.

In de overall is het mogelijk om alle website / webshop generieke elementen te wijzigen. Zoals telefoonnummers, zelfs een logo, de wijze waarop blokken weergegeven worden in de website, adresgegevens of andere zaken die in de footer weergeven worden. Tot en met de USP’s en overige slogans / marketingmateriaal, dat zichtbaar is in een slideshow of in de header van een website / webshop.

Over de streep trekkers

Websites met een hoger dan gemiddeld conversiepercentage hebben vaak ‘over de streep trekkers’ in hun website / webshop geïmplementeerd. Een over de streep trekker is een aantrekkelijk en laagdrempelig aanbod waar jouw bezoeker eigenlijk geen nee tegen kan zeggen. 

Voor een webshop kan dit een artikel zijn dat tegen kostprijs wordt verkocht (om kennis te maken en later terug te laten komen). Voor een website kan het een download van waardevolle informatie zijn, een gratis adviesgesprek etc.

Lees ook ons artikel over hoe je van bezoekers klanten maakt of lees meer over klanten werven via internet

Over optimalisatie

SEO one page optimalisatie is een zeer belangrijk onderdeel van de Google vindbaarheidsformule. Echter is het wel zaak om waakzaam te zijn voor over optimalisatie. Samen met de techniek en de populariteit (hoeveelheid en kwaliteit van de backlinks naar de website toe) wordt bepaald welke positie je met een pagina in de zoekresultaten krijgt. 

Er is echter ook een maar…. Als je te hard van stapel loopt en je website of een pagina binnen je website te veel op SEO optimaliseert, dan loop je het risico om een ‘ban’ te krijgen. Wat niets meer betekent dan dat Google je voorlopig helemaal niet meer weergeeft in haar zoekresultaten. 

Het is belangrijk om het natuurlijk te houden. Zorg er altijd voor dat de zoekwoorddichtheid nooit meer is dan 5% en gebruik vooral je logisch verstand.

Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Page title

De page title is de titel die Google in het blauw helemaal bovenaan weergeeft in haar zoekresultaten. Deze page title haalt Google uit jouw website. De meeste CMS-systemen hebben de mogelijkheid om handmatig of geautomatiseerd deze informatie in te geven. 

Bij het optimaliseren van jouw website op vindbaarheid is de page title een belangrijke variabele. Dit moet absoluut het trefwoord bevatten waarop je met betreffende pagina gevonden wilt worden.

Lees ook ons artikel: succesvol en snel hoog in Google!

Propositie

Propositie is een term die voornamelijk gebruikt wordt in Business to Business websites. Het betekent hetgeen je als bedrijf te bieden hebt. Je concrete aanbod (van producten of diensten). 

Een goed voorbeeld van een propositie is een voorstel of offerte waarin helder staat omschreven wat een klant kan verwachten. 

Hoe onderscheidender je propositie is, des te hoger is de kans om een goede conversie met je website te behalen. Met andere woorden: bied je aan wat iedereen aanbiedt? Of heb jij een helder onderscheidend vermogen, ook wel concurrentievoordeel genoemd?

Pull strategie

De pull strategie is altijd de strategie die wij toepassen bij het realiseren van een online marketingmachine. De pull strategie is gebaseerd op aantrekkingskracht. Je jaagt je klanten niet na, maar je maakt je website zo interessant dat bezoekers zich vanzelf aanmelden! 

Het goed ten uitvoer brengen van deze pull strategie is zichtbaar in iedere pixel van je website. Het is zaak om alle online marketing elementen dusdanig bij elkaar te brengen dat de bezoeker zich welkom voelt, snapt waar het over gaat, online verleid wordt en uiteindelijk een aanvraag doet of een contactformulier invult!

Lees meer over klanten werven via internet.

SEO

Zoekmachineoptimalisatie (Engels: Search Engine Optimization of SEO) is een onderdeel van zoekmachinemarketing en omvat het geheel aan activiteiten bedoelt om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine op relevante trefwoorden (wikipedia). 

Belangrijk hierbij is te onderzoeken wat de beste trefwoorden zijn, deze trefwoorden on page terug te laten komen (op bestaande pagina’s of op nieuwe landingspagina’s) en vervolgens backlinks aan te vragen (linkbuilding).

SEO concurrentie

Veel mkb-bedrijven die al met vindbaarheid / SEO bezig zijn vergeten vaak de belangrijkste stap: de juiste trefwoorden kiezen waarop de concurrentie laag ligt. Het kiezen van trefwoorden die bij je bedrijf / website passen is niet zo moeilijk. Het moeilijke zit hem in het vinden van trefwoorden waarbij de concurrentie niet te hoog is, anders kom je nooit in de top 10! 

Rekening houden met concurrentie zal een hoop trefwoorden opzij leggen, maar dan weet je wel dat de trefwoorden die je overhoudt ook haalbaar zijn om goed op gevonden te worden. Wij analyseren trefwoorden aan de hand van de KEI- en KER-index, die een goede indruk kunnen geven van de concurrentie en dus tegelijkertijd de praktische haalbaarheid!

Lees meer over onze werkwijze bij het maken van een trefwoordenanalyse / SEO-landingspagina's.

SEO variabelen

Bij het beter vindbaar maken van je website zijn er een aantal SEO- (Search Engine Optimization) variabelen die je gebruikt voor een optimaal resultaat. Al deze SEO-variabelen geef je het trefwoord waarmee je voor betreffende pagina gevonden wilt worden.

  • Page title: titel in Google
  • URL: mijndomein.nl/trefwoord
  • Description: omschrijving in Google
  • H1 Tag: pagina titel
  • H2 tags: alinea kopjes
  • Alt tag: benaming plaatjes
  • Interne links
  • Content

Lees ook ons artikel: succesvol en snel hoog in Google.

Slogan

Een slagzin of slogan is een kernachtige tekst die wordt gebruikt voor reclamedoeleinden. De slagzin is daarmee een (verbale) uiting van de marketingdoelstellingen van een merk of een organisatie. 

Deze slogan is van uitermate belang om bezoekers direct te vertellen waar een webshop / website over gaat. De header is de meest ideale locatie om een slogan te vermelden, te meer omdat deze slogan dan op iedere pagina zichtbaar is.

Wil jij ook klanten werven via internet? Lees dan ons artikel succesvol online klanten werven.

Soft conversie

Soft conversie is een term dat bij ons online marketing bureau is bedacht. De naam zegt het al, het is een laagdrempelig conversiedoel. Een online actie bedoelt voor de bezoekers die nog niet gaan voor de harde conversie (de hoofdprijs), maar wel de klant zijn van morgen. 

Een soft conversie kan ook gezien worden als een leuke kennismaker. Voor B2B-websites kan dit het aanvragen van informatie, het downloaden van een whitepaper etc. zijn. Bij een webshop kan dit het ter beschikking stellen van een kortingscode die tijdelijk geldig is zijn.

Lees meer over soft conversie in ons artikel: hoe maak je van bezoekers klanten of meer over dit onderwerp vind je in ons artikel: 10 gouden conversie optimalisatie tips.

Soft navigatie

(Soft) Navigatie is een belangrijk punt in de mix van gebruiksvriendelijkheid. De hoofdnavigatie dient als kapstok van de website / webshop en alle niet direct belangrijke items worden geplaatst in de Softnavigatie. 

Zo is de soft navigatie een verzamelplek van niet wervende navigatie items. Items die hier goed in thuis passen zijn bijvoorbeeld: algemene voorwaarden, Disclaimer, privacy statement, links etc.

Lees ook ons artikel over klanten werven.

Trefwoordanalyse

Als je je website / webshop goed vindbaar wil maken in Google, dan is de eerste stap goud waard: een trefwoordanalyse! Met een trefwoordanalyse krijg je antwoorden op vragen als: hoeveel volume zit er op een trefwoord, hoeveel concurrentie zit er op een trefwoord en hoe haalbaar is het om op een trefwoord in de top 10 van Google te komen. 

Het kiezen van trefwoorden lijkt een makkelijke zaak, maar vaak zien wij dat het kiezen voor verkeerde trefwoorden veel tijd en geld kost en niet de gewenste resultaten oplevert. Echt werken aan online vindbaarheid en echt goed gevonden willen worden, betekent dat het mogelijk (en binnen handbereik) moet zijn om op positie 1 te komen.

Lees ook ons artikel: succesvol en snel hoog in Google!

Tone of voice

Tone of voice staat voor 'online stem'. Met andere woorden de richting en ingrediënten in de teksten van jouw website of webshop. Hoe consequenter deze tone of voice terugkomt in de website en andere communicatie, des te beter dit is voor de algehele conversie!

Een goede tone of voice in een website heeft altijd iets wervends of prikkelends in zich. Daarnaast leest een goed opgezette tone of voice zich uitermate goed (net als webdesign) om een stukje onderscheidende vermogen te claimen.

De tone of voice spreekt de doelgroep aan en spreekt in termen die voor de doelgroep herkenbaar klinken en goed voelen.

Meer weten? Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

Pagerank

Pagerank is een methode om pagina’s op internet te ordenen naar belang. De pagerank is ontwikkeld door een van de oprichters van Google: Larry Page. Een pagina krijgt een hogere pagerank als er meer links van andere pagina’s zijn waarbij het aantal links op die pagina’s en de pagerank van die andere pagina’s ook van belang zijn. 

Steeds vaker wordt beweerd dat pagerank in belang daalt, maar nog steeds is het onderdeel van de totale vindbaarheidsformule. Je kunt eenvoudig via Google een toolbar downloaden met pagerank indicator. Zo zie je wat de pagerank is van je eigen website en van de websites waar je een link wilt aanvragen.

Lees ook ons artikel over klanten werven.

Usability

Usability ofwel gebruiksvriendelijkheid. Als een bezoeker makkelijk de weg kwijt raakt op je website, dan vormt dit een drempel om hem te laten vinden wat hij zoekt. Het werken met heldere navigatiemenu’s en overige menustructuren bieden bezoekers houvast. 

Een slim websitescript (wireframe) zorgt ervoor dat er op voorhand nagedacht wordt over navigatiemenu’s en navigatiepaden. Daarnaast zijn er tal van usability tools, zoals een kruimelspoor, sitemap, zoekfunctie etc. die bijdragen aan de totale gebruiksvriendelijkheid van jouw website.

Lees ook ons artikel over conversie optimalisatie.

USP's

USP's, oftewel Unique Selling Points. Je ziet ze nog veel te weinig op mkb-websites en -webshops. En als je ze dan ziet, dan zijn ze vaak zo generiek dat er geen sprake is van ‘uniek’. 

Ben jij net als al die anderen? Heb jij niets meer te bieden? Is het enige instrument de prijs of de service (lekker generiek)? Of lukt het je om echt onderscheidend vermogen te vinden en door te pakken in iedere pixel van je website? 

Websites die hierin slagen hebben vaak geen last meer van concurrentie, omdat ze zo onderscheidend zijn dat er geen andere aanbieder is die hetzelfde aanbiedt. Onderscheidend vermogen kan worden gevonden in: doelgroep, aanbod of bijvoorbeeld werkwijze. 

Lees in dit verband ook ons artikel: de ultieme internet marketing strategie of ons artikel over conversie optimalisatie!

Webmasterhulpprogramma's

Iedere online marketingmachine die wij opleveren, sluiten we aan op de belangrijkste online software, waaronder de webmasterhulpprogramma's. Uiteraard richten wij het Google Analytics profiel compleet in, maar we activeren ook het Webmasterhulpprogramma.

Met dit programma wordt het inzichtelijk om te zien of Google de website juist indexeert en of er zich crawlfouten voordoen. Daarnaast wordt inzichtelijk op welke trefwoorden er vertoningen zijn, kliks zijn en wat dan het gemiddelde CTR (doorklikpercentage is).

Deze informatie aangevuld met stuurgegevens uit Google Analytics en eventuele andere (SEO) bronnen, geven ons erg veel houvast om continu te sturen op de online resultaten.

Website conversiescan

De website conversiescan is door ons online marketing bureau ontwikkeld in 2008. Doel van deze scan is om website- en webshopeigenaren inzicht te geven in waar hun website of shop conversie lekt! 

In totaal wordt je website / webshop gescand op meer dan 300 conversie ingrediënten verdeeld over 10 hoofdpunten. Per hoofdpunt wordt aangegeven wat er in jouw website ontbreekt. Je ontvangt een helder rapport met de bevindingen en een conclusie. 

Wil je meer weten? Bekijk dan meer informatie over onze website conversiescan of lees ons artikel over conversie optimalisatie.

Website dokter

Een website die er niet in slaagt om voldoende bezoekers aan te trekken en deze te transformeren naar aanvrager, prospect of klant is commercieel onvoldoende gezond. Ons online marketing bureau stelt de diagnose. 

Een zieke website
Een ongezonde website herken je vaak aan:

  • een hoog weigeringspercentage (bezoekers haken af na 1 pagina);
  • een laag conversiepercentage (kijken, maar niet kopen of aanvragen).
  • een lage gemiddelde verblijfsduur per sessie
  • weinig / nauwelijks conversie (bestellingen, aanvragen etc.)

Wil jij ook een diagnose? Bekijk ons conversie consult of lees ons artikel succesvol online klanten werven.

Webshop marketing

Een webshop gecombineerd met de juiste marketing zorgt voor de beste resultaten. Vaak zie je websites die vooral alleen maar webshop zijn. Producten, prijzen, overzichtlijsten en aanbiedingen. 

Het kan ook anders. Want de producten in de meeste webshops zijn niet uniek. Je kunt ze offline kopen of bij tal van collega webwinkels die vissen in dezelfde vijver. Het toedienen van de juiste marketing kan ervoor zorgen dat naast de producten er de juiste marketingjus overheen gegoten wordt. 

De juiste strategie, onderscheidend vermogen, positionering, USP’s, conversietools, wervende webteksten, gebruiksvriendelijke indeling en ga zo maar door. Dat is webshop marketing! 

Wil jij ook klanten werven via internet? Lees dan ons artikel succesvol online klanten werven.

Wervende formulieren

Je leest het goed! Vaak zijn wervende formulieren in websites en webshops behoorlijk droog en saai. Contact, vul onderstaande gegevens in. Dat was het. Het is ook mogelijk om zelfs je contactformulieren te voorzien van wervingskracht.

Bij veel websites en ook webshops worden formulieren vaak aangeklikt, maar niet ingevuld. Waarom niet? Daar ligt een stuk conversie optimalisatie, dat zeker de moeite waard is om op te pakken. Kijk voor de grap hoe ons contactformulier aanzet tot invullen: http://www.online-marketingmachine.nl/formulieren/contact

Lees ook ons artikel met 10 conversie optimalisatie tips!

Wervende webteksten

Wervende webteksten overtuigen. Wervende webteksten zetten aan tot actie en verleiden. Wervende webteksten gaan niet over jouw website… maar over de dilemma’s waar jou toekomstige klant (de bezoeker) mee loopt! 

Van wij naar jij! Daarnaast zorgen wervende webteksten ervoor dat er vooral niet te lang gepraat wordt over de procedures of hoe het werkt… Neen, wervende webteksten gaan over het resultaat. Geen boren, maar gaten! Een zeer belangrijk element binnen websiteconversie!

Lees meer over hoe wij wervende webteksten opstellen of lees ook ons artikel over klanten werven!

Wervende navigatie

Nee, we bedoelen hier geen bewegende flash navigatie, maar de navigatie moet wel wervend zijn. We hebben het hier over de naamgeving van de navigatie-items. Vaak zie je in de hoofdnavigatie termen als ‘ons bedrijf’, ‘onze diensten’, ‘contact’ en ga zo maar door. Niet echt wervend! 

Wat ook kan is: ‘unieke aanpak’, ‘voordelen’, gratis adviesgesprek’ etc. Ook al zouden bezoekers deze items niet aanklikken, ze lezen en zien ze toch. Dit bedoelen wij met wervende navigatie-items.

Bekijk door ons bureau gerealiseerde sites / shops met wervende navigatie of wil jij ook klanten werven via internet? Lees dan ons artikel succesvol online klanten werven!

Zoekvolume

Zoekvolume is een begrip dat vaak gebruikt wordt in de SEO wereld (Search Engine Optimization). Zoekvolume geeft aan hoeveel mensen per maand in Google zoeken op een bepaald trefwoord. Dit zoekvolume geeft dus aan hoe populair een bepaald trefwoord is. 

Bij het kiezen van passende trefwoorden voor jouw website of webshop is het zoekvolume dus een aardige graadmeter. Want optimaliseren op 30 zoekers per maand is nu niet echt de moeite. 

Daarnaast kijken wij bij een trefwoordanalyse naast zoekvolume ook naar concurrentie en praktische haalbaarheid om te komen tot de best passende trefwoorden. 

Lees ook ons artikel: snel en succesvol hoog in Google.

online marketing

Ticket naar

Online Groei
online marketing

Conversie Optimalisatie

Traject
online marketing

Professionele Marketing

Website
online marketing

Professionele Marketing

Webshop
Kindertypecursus
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Helliot
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Megamoviestore
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
AGV Europe
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Technisch Bureau Duspra
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Technica-Nova
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Loading Systems International
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Repeatershop
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Honeyburst Wine Company
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Eaglehealthshop
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
ib mediation
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Metzverhuur
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Tersa
  • Internationale
  • Marketing
  • Website
Fotobox
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Netdata
  • Professionele
  • Marketing
  • Website

ONLINE MARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)

Regio Groningen - Zwolle - Breda - Eindhoven - Arnhem

Copyright © 2017 - Online Marketingmachine