030 737 01 34

waar lekt jouw website?

Waar lekt jouw website?

ALLE MKB-WEBSITES ZIJN ZO LEK ALS EEN MANDJE!

Want er slaagt er geen één in om een conversiepercentage (bezoekers die zich aanmelden) van 100% te realiseren. En dit kan en hoeft ook niet. Weet dat het gemiddelde conversiepercentage 1% is.

Maar een geoptimaliseerde website scoort beter dan het gemiddelde! Dit kan soms factor 2 – 4 schelen! Optimaliseren is als lekken dichten. Zorgen dat de website in al zijn facetten klaar is om te fungeren als een online accountmanager. Hoe lek is jouw website??

Een uitnodigende etalage?

Ik vergelijk een website vaak als een restaurant. Als de gevel, de etalage en menukaart er niet goed uitzien… dan loop ik door. Bij een website heet dit ‘bouncen’. Potentiële klanten bezoeken je homepage / website, doen niets en klikken weg. Dit is al een erg groot lek. Want waarom gaan ze niet verder? Waarom nemen ze niet de moeite om naar binnen te gaan?

Een soepele entree?

Eenmaal in het restaurant wil je geholpen worden. Wil je aangesproken worden, wil je dat er iemand naar je toekomt en je verder helpt. Met een website (ondanks dat het digitaal is) werkt het niet anders. Spreekt jouw website de bezoekers aan? Kun jij op welke wijze dan ook snel vinden waar je naar op zoek bent? Als dit niet zo is, heb je weer een belangrijk lek gevonden!

De boel op orde?

restaurantIn het restaurant verwacht je dat alles spik en span is. Maar zodra je ziet dat de bar een rommeltje is, of dat er allemaal troep op de grond ligt, of dat de serveersters eerder hardlopen dan flaneren… dan voel je bij jezelf… ze hebben de boel niet op orde! Heb jij de boel op orde op je website? Staat alles er spik en span bij? Is alles wat er staat helder, actueel en strak gepresenteerd?

Waar is het toilet?

In het restaurant (waar je vaak nog nooit bent geweest) wil je zonder moeite even naar het toilet. Maar waar is het toilet? Staat dit goed aangegeven? Of ben je aangewezen op de hollende serveersters? In een website praten we over gebruiksvriendelijkheid. Kan iedere bezoeker op jouw website vinden wat hij zoekt? Zonder dat hij / zij in de telefoon moet klimmen?

Had ik dit besteld?

Als gast in een restaurant heb je een verwachtingspatroon van hoe een gerecht smaakt / eruit ziet. Maar strookt dit altijd met de werkelijkheid? Zo is het ook op een website erg belangrijk om te zorgen dat bezoekers snappen wat je aanbiedt. Niet in abstracte bewoordingen, maar concreet en lekker praktisch. Zodat een bezoeker sneller zal overgaan tot actie (formulier invullen, bellen, downloaden, inschrijven nieuwsbrief etc.).

Een bomvolle menukaart

menukaartWat denk je als je de menukaart openslaat en leest dat er pannenkoeken, pizza’s, Chinees en ook nog Surinaams eten wordt geserveerd. Ik denk “nee bedankt, snel wegwezen”. Ze zijn nergens in gespecialiseerd, ze bieden alles aan, voelt niet als geloofwaardig. Zo is het ook met jouw website. Durf je te kiezen en een scherpe focus te hanteren…. Of bied je ook eigenlijk een te volle en brede menukaart aan die niets van onderscheidend vermogen / uniekheid uitstraalt?

Door de ogen van je bezoeker

Als het je lukt om je website te bekijken door de ogen van een bezoeker… zul je al snel op lekken stuiten die op te lossen zijn. Maar vaak is het lastig om als eigenaar / ondernemer je blinde vlek te ontstijgen en je website ‘neutraal’ te beoordelen.

Als het lukt om de grootste lekken te dichten, dan wordt je website aantrekkelijker en effectiever. Als er nu 1 aanmelding op de 200 bezoekers binnenkomt… dan kunnen dat er zo 3 of 4 worden op dezelfde hoeveelheid.

Wil jij weten waar jouw website lekt? Vraag dan een ticket naar Online Groei aan!

Waar lekt jouw website?

Wil jij ook de lekken in je website opsporen en dichten? Dan heb ik een interessant artikel waar je veel inspiratie uit kunt halen.

10-website-marketing-tips

Wil jij ook online groei realiseren? start met de juiste diagnose!

ticket naar online groei

ticket naar online groei

online marketing

Ticket naar

Online Groei
online marketing

Conversie Optimalisatie

Traject
online marketing

Professionele Marketing

Website
online marketing

Professionele Marketing

Webshop
Helliot
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
filly fashion
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Fotobox
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Honeyburst Wine Company
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
PerTazza
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Rehomy
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Repeatershop
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Metzverhuur
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Megamoviestore
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Technisch Bureau Duspra
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Printnext
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Kindertypecursus
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Netdata
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Loading Systems International
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Technisch Bureau Duspra
  • Professionele
  • Marketing
  • Website

ONLINE MARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)

Regio Groningen - Zwolle - Breda - Eindhoven - Arnhem

Copyright © 2017 - Online Marketingmachine