030 737 01 34

11 tips om je homepage effectiever te maken

Veel commerciële webshops / sites lukt het onvoldoende om van bezoekers  klanten te maken.  Veel bezoekers die  voor de eerste keer op een site komen, verdwijnen dan direct weer. In Google Analytics wordt dit het bouncepercentage genoemd. 

 

Verlaag het bouncepercentage van je homepage

Hoe lager dit percentage is, hoe beter je homepage jouw potentiële klant weet te raken. Organisaties die met succes meer klanten, omzet en bezoekers willen realiseren, besteden extra aandacht aan resultaatgerichte communicatie. 

Veel webshops / sites bevatten geen resultaatgerichte communicatie, omdat de meeste mensen zich nog niet bewust zijn hoe een potentiële bezoeker het best aangesproken kan worden. Zo wordt er vaak nog vanuit de organisatie geredeneerd en gecommuniceerd. 

Wil jij je webshop / website resultaatgerichter maken? Begin dan met de tekst op je homepage en kijk of het lukt om het bouncepercentage te verlagen. Hierover gaat dit artikel.

Conversie optimalisatie traject

Homepage Tip 1. Benoem de problemen waar uw potentiële klant mee zit

Door de problemen van je bezoeker expliciet te noemen, herkent je bezoeker zich direct en wordt hij of zij aangezet om verder te lezen. Je mag best een beetje aandikken hier, het gaat erom dat hij het gevoel krijgt op de juiste website / shop te zijn! 

Homepage Tip 2: Benoem de oorzaken van het probleem

Geef een paar essentiële oorzaken waarom je bezoeker met dit probleem zit. Je bouwt dan naast herkenning ook aan begrip en straalt expertise uit over dit aandachtsgebied. 

Homepage Tip 3: Vertel hoe het ook kan

Geef uitleg over hoe je bezoeker van zijn probleem af kan komen. Dit is de eerste introductie naar de oplossing die je te bieden hebt. Vaak starten websiteteksten hiermee... en hebben ze dus de belangrijkste fasen (van herkenning en begrip) overgeslagen!  

Homepage Tip 4: Communiceer wat je kunt betekenen

Hier heb je de gelegenheid om de unieke oplossingen voor het probleem te vertellen. 

Homepage Tip 5: Zet aan tot actie

Vertel de bezoeker wat hij moet doen om met jou in contact te komen. De bekende call to action. 

Voorbeeld:
Steeds meer ondernemers zien het nut van marktonderzoek in. Maar zeg nu eerlijk, waarom moet marktonderzoek zo ontzettend duur zijn? Een beetje marktonderzoek loopt al heel snel in de papieren. “Dan maar niet…” is een logische reactie. (1. herkenning kweken)

Marktonderzoek is vaak duur, omdat er gewerkt wordt met overgekwalificeerde veldwerkers. Bovendien weten opdrachtgevers vaak niet precies waar ze nu terecht kunnen. (2.oorzaken benoemen)
 

Maar goed marktonderzoek hoeft niet buitensporig duur te zijn. Marktonderzoek bevat veel tijdsintensief veldwerk dat prima uitgevoerd kan worden door studenten. Onze seniors dragen zorg dat de kwaliteit is gewaarborgd. (3. hoe kan het ook) 

Alternative Solutions werkt uitsluitend met enthousiaste en betrokken HBO-studenten. Zij worden begeleid door vakmensen uit de praktijk. Uw marktonderzoek wordt betaalbaar en u helpt studenten aan het opdoen van praktijkervaring. (4. uw concrete aanbod) 

Nieuwsgierig naar onze aanpak en tarieven? Neem dan nu contact met ons op! (5. Aanzet tot actie) 

Conversie optimalisatie traject

Homepage Tip 6: Spreek de taal van uw doelgroep

Ook al is je product of dienst nog zo technisch of specialistisch, spreek de taal van je doelgroep en vermijd vakjargon. Bezoekers willen oplossingen en geen (of niet al te veel) informatie over het proces naar de oplossing (resultaat). 

Homepage Tip 7: Maak je homepage tekst leesbaar

Het leesgedrag op internet is anders dan in traditionele media. Op internet worden teksten voornamelijk ‘gescand’. Zorg dus voor een heldere indeling en gebruik kopjes en paragrafen en zorg voor bondige zinnen. 

Homepage Tip 8: Content is King

Iedere bezoeker van jouw webshop / site is op zoek naar oplossingen, overtuigingskracht, vertrouwen, uitleg etc. Je mag best energie steken in design, maar weet dat het uiteindelijk draait om de woorden die je gebruikt. 

Homepage Tip 9: Wees onderscheidend

In het bovenstaand voorbeeld is het belangrijk dat je aangeeft waarom bezoekers juist bij jou moeten komen? Wat is jouw onderscheidende vermogen? Wat heb je concreet extra te bieden? Hoe scherper jouw concrete oplossing, hoe meer waarde je toevoegt voor je bezoeker.   

Homepage Tip 10: Spreek uw bezoeker aan

Veel webshops / sites hebben het vaak nog over ’onze visie’ of ‘ons bedrijf’.. jouw bezoekers zitten hier niet op te wachten. Zij willen herkenning voor dilemma’s waar zij mee geconfronteerd worden en ze willen zich aangesproken voelen. 

Homepage Tip 11: Communiceer de essentie

Een  goede homepagetekst is niet langer dan circa 100 woorden verdeeld over 2 à 3 alinea’s (los van de navigatie van uw webshop / site). Overtuigende copy is zeer essentieel om de conversie van je webshop (site) te verhogen.  

Gerelateerde artikelen:

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Homepage

OOK ONLINE GROEIEN DOOR CONVERSIE OPTIMALISATIE ?

conversie optimalisatie traject

CONVERSIE OPTIMALISATIE TRAJECT

online marketing

Ticket naar

Online Groei
online marketing

Conversie Optimalisatie

Traject
online marketing

Professionele Marketing

Website
online marketing

Professionele Marketing

Webshop
Netdata
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Technisch Bureau Duspra
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Metzverhuur
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Honeyburst Wine Company
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
filly fashion
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Loading Systems International
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Printnext
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Kindertypecursus
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Tubeclamps
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
De Haan Metaaltechniek B.V.
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Megamoviestore
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
Helliot
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Dockequipment
  • Professionele
  • Marketing
  • Webshop
PerTazza
  • Professionele
  • Marketing
  • Website
Technisch Bureau Duspra
  • Professionele
  • Marketing
  • Website

ONLINE MARKETING BUREAU

Online-Marketingmachine
Groenekanseweg 246R
3737 AL  GROENEKAN (UTRECHT)

Regio Utrecht - Amsterdam - Den Haag - Rotterdam

Copyright © 2017 - Online Marketingmachine